Genel Bilgi
Kod | SAFS006 |
Ad | Meat Processing Technologies to Improve Food Security |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HAKAN BENLİ |
Dersin Amacı / Hedefi
To teach basic principles of meat processing technologies and its relationship for improving the food security.
Dersin İçeriği
The basic principles and concepts of the meat processing technologies and preparing meat and meat products for consumption, preservation, packaging and distribution and the their relationship with the food security.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Gunter Heinz, Peter Hautzinger, 2007. Meat Processing Technology For Small- To Mediumscale Producers. Adeyeye, S. A. O. 2017. The role of food processing and appropriate storage technologies in ensuring food security and food availability in Africa. Nutr. Food Sci. 47,122-139. Mahmoud El-Solh. The Role of Science and Technology in Enhancing Food Security. Umezuruike Linus Opara. 2013. Perspective: The evolving dimensions and perspectives on food security – what are the implications for postharvest technology research, policy and practice? Int. J. Postharvest Technology and Innovation, Vol. 3, No.
Notlar
Ders notları, slaytlar ve ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gıda güvenliğinin temel ilke ve kavramlarını bilir. |
ÖÇ02 | Et işleme teknolojileri ile gıda ve gıda ürünlerinin tüketime uygun hale getirilmesi, muhafazası, paketlenmesi ve dağıtımına ilişkin temel ilke ve kavramları bilir. |
ÖÇ03 | Et işleme teknolojileri ile gıda ve gıda ürünlerinin tüketime hazır hale getirilmesi, muhafazası, paketlenmesi ve dağıtımı ile ilgili temel ilke ve kavramları ve bunların gıda güvenliği ile ilişkisini kavrar. |
ÖÇ04 | Et işleme teknolojilerinin temel ilke ve kavramlarını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir Tarım Bilimi (Agroekoloji) ve Gıda Güvenliğinin temel prensipleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformda geçerli sertifikalı tarım sistemlerini ve kimyasal kalıntısız üretimi öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında var olan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur ve yeni yaklaşımlar geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ve mineral döngüsünün ekosistem dinamikleri içerisinde yürütülmesinde uygun ekim nöbeti sistemlerini planlar ve yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlıklı bitkisel üretim materyalleri (tohum, fide, fidan) ve insan beslenmesinde faydalı hayvansal ürünler geliştirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su kaynaklarının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülebilir kullanımına yönelik çevreye duyarlı stratejiler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir toprak yönetimi için ekolojik eksenli toprak ve bitkinin sağlıklı beslenmesi konusunda gübreleme programları geliştirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık etmenleri, zararlı yabancı otlar, böcekler, nematodlar ve akarların sürdürülebilir mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sürdürülebilir tarım sistemlerinde bitkisel ve hayvansal üretimin bütünsel yaklaşımla yürütülmesini sağlar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanında ve doğru mekanizasyon programları oluşturmayı öğrenir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarımsal üretimde ekonomik sürdürülebilirlik bağlamında ürün eldesini ve tüketiciye güvenli bir şekilde ulaşımını sağlayacak yaklaşımlar geliştirir. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda güvenliği ve gıda güvencesini teminat altına alacak sistemler geliştirebilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Üretilen ürünün, üreticiye, maksimum fayda sağlamasına yönelik tarımsal işlemleri ve ekonomik analizlerini bilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında bağımsız veya ekip çalışması şeklinde Ar-Ge projeleri geliştirebilir ve uygulayabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Ders materyalindeki konuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Et işleme teknolojisinin temelleri | Ders materyalindeki konuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Et işleme için ham maddelerin seçimi ve sınıflandırılması | Ders materyalindeki konuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Et ürünlerinin ısıl işlemi | Ders materyalindeki konuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | İşlenmiş et ürünleri kategorileri | Ders materyalindeki konuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Taze işlenmiş et ürünleri | Ders materyalindeki konuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Çiğ fermente sucuk | Ders materyalindeki konuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Midterm Exam | Ders materyalindeki konuları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Pişmiş et ürünleri | Ders materyalindeki konuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Geleneksel / etnik et ürünleri | Ders materyalindeki konuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Gıda işleme/koruma tekniklerinin gıda bulunabilirliğindeki rolleri ve Gıda Güvenliği | Ders materyalindeki konuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Pickling, Kürleme, Dumanlama | Ders materyalindeki konuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Kurutma, Tuzlama, Fermantasyon | Ders materyalindeki konuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Modern yöntemler | Ders materyalindeki konuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Dondurma, Konserveleme veya şişeleme, Işınlama | Ders materyalindeki konuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Final Sınavı | Ders materyalindeki konuları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınav | Ders materyalindeki konuları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |