Genel Bilgi
Kod | DSAFS802 |
Ad | Special Area Course |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SİBEL UYGUR |
Dersin Amacı / Hedefi
Doktora öğrencileri ile danışmanı arasında araştırma konularının düzenli olarak tartışılmasını ve planlanmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Akademik düzeyde araştırma planlama ve yürütme
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğrenci tez araştırmaları için kaynaklar (kitaplar, makaleler, sunumlar, raporlar..vb.)
Notlar
Öğrenci tez araştırmaları için kaynaklar (kitaplar, makaleler, sunumlar, raporlar..vb.)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doktora öğrencisi danışmanıyla birlikte yürütmekte olduğu lisansüstü tezini ve araştırmalarını tartışarak bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Doktora öğrencisi danışmanıyla birlikte araştırma konusuyla ilgili olan güncel gelişmeler hakkında bilgi kazanır. |
ÖÇ03 | Doktora öğrencisi danışmanıyla birlikte araştırma projesi ilgili akademik makale hazırlamayı öğrenir. |
ÖÇ04 | Doktora öğrencisi danışmanıyla birlikte yürütmekte olduğu lisansüstü tezini proje halinde kurgulamayı ve yapmayı öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir Tarım Bilimi (Agroekoloji) ve Gıda Güvenliğinin temel prensipleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformda geçerli sertifikalı tarım sistemlerini ve kimyasal kalıntısız üretimi öğrenir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında var olan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur ve yeni yaklaşımlar geliştirir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ve mineral döngüsünün ekosistem dinamikleri içerisinde yürütülmesinde uygun ekim nöbeti sistemlerini planlar ve yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlıklı bitkisel üretim materyalleri (tohum, fide, fidan) ve insan beslenmesinde faydalı hayvansal ürünler geliştirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su kaynaklarının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülebilir kullanımına yönelik çevreye duyarlı stratejiler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir toprak yönetimi için ekolojik eksenli toprak ve bitkinin sağlıklı beslenmesi konusunda gübreleme programları geliştirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık etmenleri, zararlı yabancı otlar, böcekler, nematodlar ve akarların sürdürülebilir mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sürdürülebilir tarım sistemlerinde bitkisel ve hayvansal üretimin bütünsel yaklaşımla yürütülmesini sağlar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanında ve doğru mekanizasyon programları oluşturmayı öğrenir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarımsal üretimde ekonomik sürdürülebilirlik bağlamında ürün eldesini ve tüketiciye güvenli bir şekilde ulaşımını sağlayacak yaklaşımlar geliştirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda güvenliği ve gıda güvencesini teminat altına alacak sistemler geliştirebilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Üretilen ürünün, üreticiye, maksimum fayda sağlamasına yönelik tarımsal işlemleri ve ekonomik analizlerini bilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında bağımsız veya ekip çalışması şeklinde Ar-Ge projeleri geliştirebilir ve uygulayabilir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bir araştırmanın tanımı | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bir araştırmanın evreleri | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Problemin ortaya konması | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Hipotezin oluşturulması | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Yöntemin belirlenmesi | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Veri toplama | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Proje hazırlamada dikkat edilecek hususlar | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Proje yazımı | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Rapor yazma | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Veri analiz metodları | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İstatistiki analiz | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Sonuçların değerlendirilmesi | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Bilimsel rapor yazılımı I | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Bilimsel rapor yazılımı II | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme-Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme-Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |