BAT136 Tohumluk Kontrol ve Sertifikasyon

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim POZANTI MESLEK YÜKSEKOKULU
BAHÇE TARIMI PR.
Kod BAT136
Ad Tohumluk Kontrol ve Sertifikasyon
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı İnsanların yerleşik bir yaşama başlamasında ve medeniyetlerin kurulmasında esas unsur olan tohumluğun elde edilmesi ve sertifikasyon işlemlerinin nasıl yapılacağı konularında öğrencilerin bilgilendirilmesidir.

Dersin İçeriği

Öğrencilere Tohumluk Kontrol ve Sertifikasyonun Kanun ve yönetmelikleri, tohumluk testleri ve uygulamaları ile kalite kontrolü ve sertifikalandırma işlemini öğretmek, tohumlukların pazara hazırlanması, işlenmesi ve etiketlenmesi işlemleri hakkında bilgi vermek, çeşit tescili ve önemini öğretmek, Türkiye tarımında tohumluk sorunları ve çözüm önerilerini tartışmak.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Şehirali, S.(2002). Tohumluk ve Teknolojisi. Edirne: Trakya Ü. Ziraat Fak. Yay

Notlar

Ders koordinatörü tarafından hazırlanan notlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tohumluk kontrol ve sertifikasyonu ile Çeşit tescili hakkında kanun ve yönetmelikleri tanımlar.
ÖÇ02 Tohumluk kalite standartlarını tanımlayabilir
ÖÇ03 Tohumluk kontrol ve sertifikasyon süreçlerini açıklayabilir
ÖÇ04 Tohumluk üretiminde kalite yönetim sistemlerini uygulayabilir
ÖÇ05 Tohumluk hastalık ve zararlılarının teşhis ve kontrol yöntemlerini açıklar
ÖÇ06 Sertifikalı tohumluk üretim süreçlerini planlar
ÖÇ07 Tohumluklarda çeşit ayırım yöntemlerini açıklar.
ÖÇ08 Tohumluklarda nem analizini yorumlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır 2
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel iletişim becerilerini kazanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tohumculuk Kanunu, Yönetmelik Değişiklikleri Kimler Tohumluk Üretebilir Ders kaynaklarındaki ilgili bölümü okuyunuz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Tohumluk Kontrol ve Sertifikasyonu Tarla Kontrolu (Tarla kontrolunun amacı, Tarlada aranan koşullar, Ders kaynaklarındaki ilgili bölümü okuyunuz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Tarla Kontrolu (Tarla Kontrol Raporunun değerlendirilmesi, Tarla standartları, Tohumluklardan örnek alma) Ders kaynaklarındaki ilgili bölümü okuyunuz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Laboratuvar Kontrolu Örnek kabulu, çalışma örneğinin elde edilmesi, Fizikesl analiz Ders kaynaklarındaki ilgili bölümü okuyunuz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Ağırlık testleri 1000-tane ağırlığı Ders kaynaklarındaki ilgili bölümü okuyunuz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Tohumluklarda nem analizi Heterojenliğin belirlenmesi Ders kaynaklarındaki ilgili bölümü okuyunuz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Çimlendirme Testleri Ders kaynaklarındaki ilgili bölümü okuyunuz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çeşit ayırım yöntemleri (tohumların incelenmesiyle çeşit ayırımı - Fenol testi, potasyum hidroksit testi, peroksidaz testi, elektroforez testi) Ders kaynaklarındaki ilgili bölümü okuyunuz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
10 Çeşit ayırım yöntemleri (Çimlerin incelenmesiyle, sera ya da iklim odasında genç bitkilerin incelenmesiyle, tarla parsellerinde bitkilerin yetiştirilmesiyle) Ders kaynaklarındaki ilgili bölümü okuyunuz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Vigor (güç, dirilik) testleri (Performans testleri, Baskı (stres) testleri), Vigor (güç) testleri (Biyokimyasal testler) Tohum sağlık testleri Ders kaynaklarındaki ilgili bölümü okuyunuz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Sertifikasyon işlemleri: Bahçe bitkilerinde sertifikasyon işlemleri Ders kaynaklarındaki ilgili bölümü okuyunuz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Seze yetiştiriciliğinde sertifikasyon işlemleri Ders kaynaklarındaki ilgili bölümü okuyunuz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Meyvecilikte sertifikasyon işlemleri Ders kaynaklarındaki ilgili bölümü okuyunuz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Bağcılıkta sertifikasyon işlemleri Ders kaynaklarındaki ilgili bölümü okuyunuz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.03.2025 01:59