MC201 Mezuniyet Çalışması

2 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MC201
Ad Mezuniyet Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. AYGÜL DAYAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. AYGÜL DAYAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. İLKAY ŞEN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, bir öğretim elemanının danışmanlığı altında öğrencilerin bir araştırmayı planlaması, yürütmesi, sonuçlandırması ve bilimsel yazım kurallarına uygun bir rapor halinde getirme becerileri edindirmektir.

Dersin İçeriği

Öğrencinin ilgi alanına göre araştırma konusunu belirlenmesi, uygulamaların gerçekleştirilmesi ve denemenin yürütülmesi, sonuçların istatistiksel olarak değerlendirilmesi ve araştırmanın bir rapor halinde yazılması işlenecektir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders konularına bağlı makaleler, çalışmalar

Notlar

sürekli güncellenen ders notları ve internet araştırmaları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dersin Tanımı, Amaç ve Hedeflerini açıklar.
ÖÇ02 Literatür tarama-konu belirleme kütüphane çalışmasını açıklar.
ÖÇ03 Doğru kaynaklara/literatüre ulaşımın nasıl yapıldığını açıklar.
ÖÇ04 Gerekli yayın ve araştırmacılara ulaşılarak izinlerin alınmasını açıklar.
ÖÇ05 Problemin tanımı, önemi, hipotezlerin kurulması, sınırlılıklarını açıklar.
ÖÇ06 Veri toplama formu, gereç-yöntemi ve genel bilgilerin işlevlerini açıklar.
ÖÇ07 Araştırma yapılacak kurum/bölge ilkelerini açıklar.
ÖÇ08 Veri toplanmanın nasıl yapıldığını açıklar.
ÖÇ09 Yetiştiriciliği yapılacak ürün hakkında ki bilgileri açıklar.
ÖÇ10 Arazi koşullarının problemlerini açıklar.
ÖÇ11 Uygun analizlerin yapılmasını açıklar.
ÖÇ12 Verilerin istatistiki analizlerini açıklar.
ÖÇ13 Tartışma, sonuç ve önerilerin oluşturulmasını açıklar.
ÖÇ14 Kaynakların önemini ve yazılma durumlarını açıklar.
ÖÇ15 Mezuniyet çalışmasının kontrolü ve ciltlenmesi açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel iletişim becerilerini kazanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında çalışma yapılması Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
2 Belirlenen konu hakkında araştırmanın toplanması Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
3 Önceki çalışmaların derlenmesi Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
4 Yapılacak çalışmanın ana hatlarının belirlenmesi Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
5 Materyal temini Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
6 Saha çalışmaları için ortam ayarlanması Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
7 Çevre sahalarda yapılan yetiştiriciliklerin analizlerinin yapılması Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Deneme sonuçlarının rapor halinde yazılması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Yapılacak çalışmanın ekonomik öneminin araştırılması Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
10 Saha ortamının ekolojik şartlarının araştırılması Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
11 Saha ortamının toprak yapısının araştırılması Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
12 Yetiştiricilik yapılacak bitki materyallerin temini Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
13 Sulama sistemlerinin ayarlanması Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
14 Kültürel mücadele sistemlerinin başlatılması Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Yetiştirilen ürünün hasadı ve işleme teknikleri Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Deneme sonuçlarının rapor halinde yazılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Deneme sonuçlarının rapor halinde yazılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 11:25