Genel Bilgi
Kod | MC201 |
Ad | Mezuniyet Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. AYGÜL DAYAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. AYGÜL DAYAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. İLKAY ŞEN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, bir öğretim elemanının danışmanlığı altında öğrencilerin bir araştırmayı planlaması, yürütmesi, sonuçlandırması ve bilimsel yazım kurallarına uygun bir rapor halinde getirme becerileri edindirmektir.
Dersin İçeriği
Öğrencinin ilgi alanına göre araştırma konusunu belirlenmesi, uygulamaların gerçekleştirilmesi ve denemenin yürütülmesi, sonuçların istatistiksel olarak değerlendirilmesi ve araştırmanın bir rapor halinde yazılması işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders konularına bağlı makaleler, çalışmalar
Notlar
sürekli güncellenen ders notları ve internet araştırmaları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dersin Tanımı, Amaç ve Hedeflerini açıklar. |
ÖÇ02 | Literatür tarama-konu belirleme kütüphane çalışmasını açıklar. |
ÖÇ03 | Doğru kaynaklara/literatüre ulaşımın nasıl yapıldığını açıklar. |
ÖÇ04 | Gerekli yayın ve araştırmacılara ulaşılarak izinlerin alınmasını açıklar. |
ÖÇ05 | Problemin tanımı, önemi, hipotezlerin kurulması, sınırlılıklarını açıklar. |
ÖÇ06 | Veri toplama formu, gereç-yöntemi ve genel bilgilerin işlevlerini açıklar. |
ÖÇ07 | Araştırma yapılacak kurum/bölge ilkelerini açıklar. |
ÖÇ08 | Veri toplanmanın nasıl yapıldığını açıklar. |
ÖÇ09 | Yetiştiriciliği yapılacak ürün hakkında ki bilgileri açıklar. |
ÖÇ10 | Arazi koşullarının problemlerini açıklar. |
ÖÇ11 | Uygun analizlerin yapılmasını açıklar. |
ÖÇ12 | Verilerin istatistiki analizlerini açıklar. |
ÖÇ13 | Tartışma, sonuç ve önerilerin oluşturulmasını açıklar. |
ÖÇ14 | Kaynakların önemini ve yazılma durumlarını açıklar. |
ÖÇ15 | Mezuniyet çalışmasının kontrolü ve ciltlenmesi açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında çalışma yapılması | Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Belirlenen konu hakkında araştırmanın toplanması | Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Önceki çalışmaların derlenmesi | Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Yapılacak çalışmanın ana hatlarının belirlenmesi | Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Materyal temini | Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Saha çalışmaları için ortam ayarlanması | Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Çevre sahalarda yapılan yetiştiriciliklerin analizlerinin yapılması | Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Deneme sonuçlarının rapor halinde yazılması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Yapılacak çalışmanın ekonomik öneminin araştırılması | Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Saha ortamının ekolojik şartlarının araştırılması | Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Saha ortamının toprak yapısının araştırılması | Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Yetiştiricilik yapılacak bitki materyallerin temini | Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Sulama sistemlerinin ayarlanması | Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Kültürel mücadele sistemlerinin başlatılması | Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Yetiştirilen ürünün hasadı ve işleme teknikleri | Literatür taraması ve denemenin yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Deneme sonuçlarının rapor halinde yazılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Deneme sonuçlarının rapor halinde yazılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |