BAT229 Organik Tarım

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim POZANTI MESLEK YÜKSEKOKULU
BAHÇE TARIMI PR.
Kod BAT229
Ad Organik Tarım
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ekosistemin genel hatları, organik ve sürdürülebilir tarım uygulamaları, çevreyle dost tarım teknikleri, bitki, üretici ve tüketici üçgenindeki etkileşimleri ve Türkiye deki organik tarım mevzuatı ile ilgili bilgi vermek.

Dersin İçeriği

Organik ve sürdürülebilir tarımın temel ilke kavramları, Organik Tarımda Toprak Verimliliği, Organik Tarımda Ekim Nöbeti, Organik Tarımda Bitki Korumanın Genel İlkeleri, Organik Tarımda Biyolojik Savaş ve, Proje Hazırlama ve Yönetim

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Aksoy, U. ve Altındişli, A. 1996. Ekolojik (Organik, Biyolojik) Tarım. Ekolojik Tarım Organizasyonu Derneği (ETO). Bornova, İzmir. 125 s.

Notlar

Organik tarım. Organik (ekolojik), Tarım Eğitimi Ders Notları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Organik tarımın amacı açıklar
ÖÇ02 Organik tarımın genel prensipleri ve uygulama şekilleri tanımlar.
ÖÇ03 Organik tarım ile konvansiyonel tarım arasındaki farkları ayırt eder
ÖÇ04 Doğal kaynakları korumada kaynak kontrolü bilincini kazanır
ÖÇ05 Organik tarımda hastalık, zararlı ve yabancı ot mücadele yöntemlerini açıklar
ÖÇ06 Yasal kuralları açıklar
ÖÇ07 Organik üretimde bitki doğa ilişkisini tanımlar
ÖÇ08 Organik tarımı tanımlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel iletişim becerilerini kazanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanımı ve içeriği, dersin amacı, Ders Öğrenme Çıktıları Ders hakkındaki ön bilgileri gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Ekolojik tarımda kullanılan bazı kavramlar, Ekosistemde besin ve enerji döngüsü Ders kaynaklarındaki ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Niçin ekolojik tarım Ders kaynaklarındaki ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Ekolojik tarımın ilkeleri I Ders kaynaklarındaki ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Ekolojik tarımın ilkeleri II Ders kaynaklarındaki ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Ekolojik tarımla konvansiyonel tarım arasındaki farklılıklar Ders kaynaklarındaki ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Ekolojik sebze yetiştiriciliği Ders kaynaklarındaki ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ekolojik meyve yetiştiriciliği I Ders kaynaklarındaki ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Ekolojik meyve yetiştiriciliği II Ders kaynaklarındaki ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Ekolojik tarım mevzuatı Ders kaynaklarındaki ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Ekolojik tarımda kontrol ve sertifikasyon Ders kaynaklarındaki ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Ekolojik tarımda bahçe ürünlerinin paketlenmesi I Ders kaynaklarındaki ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Ekolojik tarımda bahçe ürünlerinin paketlenmesi II Ders kaynaklarındaki ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Organik Tarımda bitki koruma Ders kaynaklarındaki ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yılsonu sınavına kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yılsonu sınavına kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.03.2025 02:22