Genel Bilgi
Birim | POZANTI MESLEK YÜKSEKOKULU |
BAHÇE TARIMI PR. | |
Kod | BAT259 |
Ad | Süs Bitkileri Yetiştiriciliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Süs bitkilerinin gruplandırılması, Türkiye de ve Dünyada süs bitkileri yetişitiriciliğinin önemi, süs bitkilerinin çoğaltım sistemleri, süs bitkilerinin üretimde karşılaşılan sorunların nasıl çözülmesi gerektiği stratejileri edindirmektir.
Dersin İçeriği
Süs bitkilerinin tanımlanması, sınıflandırılması, süs bitkilerinin yetiştiriciliğinin ekonomik önemi, çoğaltım yöntem ve teknikleri, ekolojik istekleri, yetiştiricilik için gerekli teknik malzeme, donanım ve ortamlar, sera düzenlemesi, farklı mevsimlik çiçeklerin yetiştiriciliği işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Ders Ön Koşul şartı yoktur
Kaynaklar
Ders Notu Park ve Bahçe Peyzajında Süs Bitkileri ve Yer Örtücüler, Reyhan Acartürk, OGEM Vakfı, 2001.
Notlar
öğretim üyesince hazırlanan ve sürekli güncellenen ders notları ve internet verileri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Süs bitkilerinin gruplarını listeler. |
ÖÇ02 | Yeni yetiştiricilik tekniklerini açıklar. |
ÖÇ03 | Süs bitkilerinin dünyada ki önemini açıklar. |
ÖÇ04 | Süs bitkilerinin Türkiye de ki önemini açıklar. |
ÖÇ05 | Türkiye de yetiştiriciliği yapılan süs bitkilerini açıklar. |
ÖÇ06 | Süs bitkilerinin önemini açıklar. |
ÖÇ07 | Süs bitkilerini türlerini açıklar. |
ÖÇ08 | Süs bitkilerinin yetiştiriciliğini açıklar. |
ÖÇ09 | Süs bitkilerinin bakımlarını açıklar. |
ÖÇ10 | En çok yetiştiriciliği yapılan süs bitkilerini önemini açıklar. |
ÖÇ11 | Dış mekan süs bitkilerini özelliklerini açıklar. |
ÖÇ12 | Süs bitkileri yetiştiriciliğini kısıtlayan çevresel faktörleri açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Süs Bitkisi nedir | Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | süs bitkilerin dünyada ki ve türkiyede ki önemi | Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | süs bitkilerinin sınıflandırılması | Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Kesme Çiçekcilik | Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İç Mekan Süs Bitkileri | Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Dış Mekan Süs Bitkileri | Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | süs bitkileri yetiştiriciliğini kısıtlayan faktörler | Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Doğal Çiçek Soğanları | Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Nergis, lale, sümbül yetiştiriciliği | Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | süs bitkileri Genaratif Çoğaltma Yöntemleri | Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | süs bitkileri yetiştiriciliğinde kullanılan gübreler | Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | süs bitkilerinde uygulanan budama yöntemleri | Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | süs bitkilerinde görülebilen hastalık ve zararlılar ve mücadele yöntemleri | Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | süs bitkileri yetiştiricliğinin bölgelere göre dağılımı | Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,88 | ||
AKTS | 3 AKTS |