BAT259 Süs Bitkileri Yetiştiriciliği

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim POZANTI MESLEK YÜKSEKOKULU
BAHÇE TARIMI PR.
Kod BAT259
Ad Süs Bitkileri Yetiştiriciliği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Süs bitkilerinin gruplandırılması, Türkiye de ve Dünyada süs bitkileri yetişitiriciliğinin önemi, süs bitkilerinin çoğaltım sistemleri, süs bitkilerinin üretimde karşılaşılan sorunların nasıl çözülmesi gerektiği stratejileri edindirmektir.

Dersin İçeriği

Süs bitkilerinin tanımlanması, sınıflandırılması, süs bitkilerinin yetiştiriciliğinin ekonomik önemi, çoğaltım yöntem ve teknikleri, ekolojik istekleri, yetiştiricilik için gerekli teknik malzeme, donanım ve ortamlar, sera düzenlemesi, farklı mevsimlik çiçeklerin yetiştiriciliği işlenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Ders Ön Koşul şartı yoktur

Kaynaklar

Ders Notu Park ve Bahçe Peyzajında Süs Bitkileri ve Yer Örtücüler, Reyhan Acartürk, OGEM Vakfı, 2001.

Notlar

öğretim üyesince hazırlanan ve sürekli güncellenen ders notları ve internet verileri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Süs bitkilerinin gruplarını listeler.
ÖÇ02 Yeni yetiştiricilik tekniklerini açıklar.
ÖÇ03 Süs bitkilerinin dünyada ki önemini açıklar.
ÖÇ04 Süs bitkilerinin Türkiye de ki önemini açıklar.
ÖÇ05 Türkiye de yetiştiriciliği yapılan süs bitkilerini açıklar.
ÖÇ06 Süs bitkilerinin önemini açıklar.
ÖÇ07 Süs bitkilerini türlerini açıklar.
ÖÇ08 Süs bitkilerinin yetiştiriciliğini açıklar.
ÖÇ09 Süs bitkilerinin bakımlarını açıklar.
ÖÇ10 En çok yetiştiriciliği yapılan süs bitkilerini önemini açıklar.
ÖÇ11 Dış mekan süs bitkilerini özelliklerini açıklar.
ÖÇ12 Süs bitkileri yetiştiriciliğini kısıtlayan çevresel faktörleri açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir 1
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel iletişim becerilerini kazanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Süs Bitkisi nedir Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 süs bitkilerin dünyada ki ve türkiyede ki önemi Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 süs bitkilerinin sınıflandırılması Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Kesme Çiçekcilik Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 İç Mekan Süs Bitkileri Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 Dış Mekan Süs Bitkileri Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 süs bitkileri yetiştiriciliğini kısıtlayan faktörler Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Doğal Çiçek Soğanları Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Nergis, lale, sümbül yetiştiriciliği Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 süs bitkileri Genaratif Çoğaltma Yöntemleri Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 süs bitkileri yetiştiriciliğinde kullanılan gübreler Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 süs bitkilerinde uygulanan budama yöntemleri Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 süs bitkilerinde görülebilen hastalık ve zararlılar ve mücadele yöntemleri Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 süs bitkileri yetiştiricliğinin bölgelere göre dağılımı Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders için önerilen kaynaktan okuyarak hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 72
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,88
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.03.2025 10:08