Genel Bilgi
Kod | BAT249 |
Ad | İletişim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. İLKAY ŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. İLKAY ŞEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İletişim süreci ögelerini öğretme öğrenme süreciaçısından tartışıldığında, öğretmen ve öğrencilerin iletişim becerileri açısından daha duyarlıkılınmaları, daha iyi donatılmaları ve öğretmen öğrenci ilişkisinin birbirlerine yakınlaşmalarını sağlamada yardımcı olunması amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
İletişim Kavramı ve Süreç Bileşenleri, İletişim Modelleri, İletişim Türleri: Sözlü İletişim, Yazılı İletişim , Sözsüz İletişim, Görsel İletişim, İletişimin Yapıcıve Bozucu Engelleri, İletişim Engellerini Aşma ve Etkin İletişim , Ailede İletişim, İletişim ve Empati, Zor İnsanlarla İletişim Bilgi ve İletişim Teknolojileri, Bilgive İletişim Teknolojileri, Genel Değerlendirme
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Yelken, E. Kişiler arası İlişkiler, Yeni Asya Yayınları, 1990.
Notlar
Telman N., Ünsal P. İnsan İlişkilerinde İletişim, Epsilon Yayınları,2009.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişim Kavramı ve Süreç Bileşenleri hakkında fikirlerini açıklar |
ÖÇ02 | İletişim Modellerinin nasıl oluştuğu hakkında fikir açıklar |
ÖÇ03 | İletişim Türleri: Sözlü İletişim, Yazılı İletişim , Sözsüz İletişim, Görsel İletişim gruplandırabilir ve iletişimler hakkında fikir açıklar |
ÖÇ04 | İletişimin Yapıcı ve Bozucu Engellerini açıklar |
ÖÇ05 | insanlarla olan iletişim dengesini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | 1 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişimin Tanımı-Kapsamı-Amacı ve İletişim İle İlgili Temel Kavramlar | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | İletişim Süreci ve Öğeleri | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İletişimin Önemi-Etkin İletişim Kavramı ve Koşulları | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İletişimde Algılama ve Değerlendirme | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | İletişim Türleri ve Sözlü İletişim Kavramı | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İletişim Türleri ve Yazılı İletişim Kavramı ve Türleri | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | İletişim Türleri ve Beden Dilinin İletişimdeki Rolü ve Önemi | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Biçimsel Olmayan İletişim ve Kişiler arası İletişim Kavramı | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Biçimsel İletişim ve Örgütsel İletişim Yöntemleri | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sağlık Sektöründe İletişimin Yeri ve Önemi | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İşitmek ve Dinlemek | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Dinleme Türleri ve Geri Bildirim Süreci | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İletişim Engelleri ve Aşılması | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Empati Kavramı ve Empatik Yaklaşım | konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 38 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,52 | ||
AKTS | 2 AKTS |