BAT251 Bahçe Tarımında Sektörel Uygulamalar

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAT251
Ad Bahçe Tarımında Sektörel Uygulamalar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. İLKAY ŞEN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. İLKAY ŞEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sistem kavramı; tarım için bir sistem yaklaşımı; kapalı, yarı açık, açık sistemler ve özellikleri; dünyada değişik tarım sistemleri; sistem olarak kuruluşlar; kuruluşlar ve çevresi; sistemlerin katı ve yumuşak özellikleri; çiftçilik sistemleri ve araştırması; katılımcı Kırsal değerlendirme yaklaşımı, sistemlerin incelenmesi ve geliştirilmesinde kullanımı

Dersin İçeriği

Bu dersin sonunda öğrenciler; var olan bir tarım sistemini analiz etme ve sistem mantığını kavrama becerisine sahip olacaklardır. Ayrıca var olan bir tarım sistemini geliştirme veya yenisini kurma konusunda bilgi, beceri ve tutumuna sahip olacaklardır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Özkaya, Tayfun,(2001) Tarım sistemleri Ders Notu, (çoğaltma), İzmir. Yardımcı Ders Kitapları: Özkaya, Tayfun

Notlar

Karaturhan, Buket ve Murat Boyacı, 1998, Kırsal Kalkınmada Çiftçi Katılımının Önemi Üzerine Bir Araştırma: Halilbeyli Köyü Örneği, Türkiye Ziraat Odaları Birliği yayını.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarımın teknik, sosyal ve ekonomik yönlerine bir sistem mantığı ile bakabilme kavrayışına sahip olma
ÖÇ02 Tarımsal kuruluşlara bir sistem mantığı ile bakabilme kavrayışına sahip olma
ÖÇ03 Katılımcı kırsal değerlendirme yaklaşımını tarım sistemlerini analiz etme ve geliştirebilme için kullanabilme becerisi edinme
ÖÇ04 Tarım sistemleri uygulamamalarını öğrenmek ve yeni sistemlerin uygulamasını kavrama
ÖÇ05 Uygulanan tarım sistemlerinin ekonomik analizini yapabilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur 1
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır 2
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel iletişim becerilerini kazanır 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sistem kavramı; tarım için bir sistem yaklaşımı konu ile ilgili ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kapalı, yarı açık, açık sistemler ve özellikleri; dünya’da değişik tarım sistemleri; sistem olarak kuruluşlar konu ile ilgili ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Sistem olarak kuruluşlar konu ile ilgili ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Kuruluşlar ve çevresi konu ile ilgili ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Sistemlerin katı ve yumuşak özellikleri; konu ile ilgili ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 Çiftçilik sistemleri ve araştırması konu ile ilgili ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Katılımcı kırsal değerlendirme yaklaşımı araç ve yöntemlerinin sistemlerin analizinde kullanımı konu ile ilgili ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Katılımcı kırsal değerlendirme araç ve yöntemlerinin kullanımı konu ile ilgili ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Tarım sistemleri uygulama çalışmalarına hazırlık konu ile ilgili ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Güncel sektör uygulamaları konu ile ilgili ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 sektörde kullanılan alet ekipmanlar konu ile ilgili ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Tarım sektöründe ergonominin önemi konu ile ilgili ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Tarım sektörünün piyasa analizleri konu ile ilgili ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Tarım sektöründeki planın önemi konu ile ilgili ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 2 6
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 38
Toplam İş Yükü / 25 (s) 1,52
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 11:27