Genel Bilgi
Birim | POZANTI MESLEK YÜKSEKOKULU |
BAHÇE TARIMI PR. | |
Kod | BAT228 |
Ad | Kalite Güvencesi ve Standartları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere standartlar, toplam kalite yönetimi, kalite yönetim sistemlerinin temelleri ve uygulama ilkeleri konusunda bilgi ve beceri kazandırmak.
Dersin İçeriği
Kalite kavramı, Standart ve standardizasyon, Standardın üretim ve hizmet sektöründe önemi, Toplam kalite yönetimi, Ölçme, analiz, iyileştirme, Yönetim kalitesi ve standartları, Çevre standartları, İş sağlığı ve güvenliği standartları, Kalite yönetim sistemi modelleri, Stratejik yönetim, Yönetime katılma, Süreç yönetimi, Kaynak yönetimi ve EFQM mükemmellik modeli.
Dersin Ön Koşulu
Ders Ön Koşul şartı yok
Kaynaklar
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI,TARIM,HASAT VE PAZARLAMA. https://www.tarimorman.gov.tr/GKGM/Belgeler/Uretici_Bilgi_Kosesi/Egitim/Hijyen_Kilavuz/Taze_Sebze_Meyve_Uretim_Hasat_Sonrasi_Hijyen_Kilavuz.pdf. https://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Meyve%20Ve%20Sebze%20Analizleri.pdf Kalite Güvence Standartları,İrfan Çağlar, Sabiha Kılıç,Nobel Akademik Yayıncılık,Ekim 2019
Notlar
Kalite ile ilgili internet açık erişim kaynakları ve ilgili kurumların raporları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kalite Kontrol kavramını açıklar. |
ÖÇ02 | Kalite Güvencesinin yararlarını açıklar. |
ÖÇ03 | Kaliteyi artırıcı öneriler geliştirir. |
ÖÇ04 | Stratejik Yönetim ve Kalite Yönetim Sistemi ilişkisini açıklar. |
ÖÇ05 | Standardizasyonun konusunu, amaçlarını ve ilkelerini açıklar. |
ÖÇ06 | Standardizasyonun üreticiye, tüketiciye ve ekonomiye sağladığı faydaları açıklar. |
ÖÇ07 | Toplam Kalite Yönetimi, standartlar ve kalite yönetim sistemini ilişkilendirir. |
ÖÇ08 | Toplam kalite yönetimi temel prensiplerini yaptığı işe uyarlar. |
ÖÇ09 | TS-EN-ISO 9000: 2000, TS-EN-ISO 9001: 2000 ve TS-EN-ISO 9004: 2000 serisi standartları açıklar. |
ÖÇ10 | Karşılaştığı problemlerde sistem yaklaşımını esas alarak çözümler geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Amacı-İçeriği-Öğrenme Kazanımları ve Program Çıktıları İle ilişkisi Hakkında Bilgilendirme/Kalite kavramı | Ders Kaynaklarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | KALİTE VE GÜVENCE SİSTEMLERİ | Ders Kaynaklarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Toplam Kalite Yönetiminin Tanımlanması ve İlgili Kavramlar | Ders Kaynaklarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bahçe Ürünlerinde Kalite Sistemleri | Ders Kaynaklarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Bahçe Ürünlerinde Kaliteyi Etkileyen Faktörler | Ders Kaynaklarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Bahçe Ürünlerinde Hasat ve Hasat Sonrası Uygulamalar | Ders Kaynaklarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ülkemizde Gıda Sektöründeki Uygulamaları | Ders Kaynaklarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders Kaynaklarına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tarımda Kaliyeti Artırma Yöntemleri | Ders Kaynaklarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sürdürebilir Tarım | Ders Kaynaklarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İyi Tarım | Ders Kaynaklarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İYİ TARIM UYGULAMALARI VE GLOBALGAP | Ders Kaynaklarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | TÜRKİYE VE DÜNYADA STANDARTLARLA İLGİLİ KURULUŞLAR | Ders Kaynaklarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türkiye’de Standardizasyon | Ders Kaynaklarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | BAHÇE ürünlerinde depolama ve ihracat | Ders Kaynaklarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Kaynaklarına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Kaynaklarına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |