BAT228 Kalite Güvencesi ve Standartları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAT228
Ad Kalite Güvencesi ve Standartları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere standartlar, toplam kalite yönetimi, kalite yönetim sistemlerinin temelleri ve uygulama ilkeleri konusunda bilgi ve beceri kazandırmak.

Dersin İçeriği

Kalite kavramı, Standart ve standardizasyon, Standardın üretim ve hizmet sektöründe önemi, Toplam kalite yönetimi, Ölçme, analiz, iyileştirme, Yönetim kalitesi ve standartları, Çevre standartları, İş sağlığı ve güvenliği standartları, Kalite yönetim sistemi modelleri, Stratejik yönetim, Yönetime katılma, Süreç yönetimi, Kaynak yönetimi ve EFQM mükemmellik modeli.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Kalite Güvencesi ve Standartları ile ilgili ders kitabı

Notlar

Kalite ile ilgili internet açık erişim kaynakları ve ilgili kurumların raporları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kalite Kontrol kavramını açıklar.
ÖÇ02 Kalite Güvencesinin yararlarını açıklar.
ÖÇ03 Kaliteyi artırıcı öneriler geliştirir.
ÖÇ04 Stratejik Yönetim ve Kalite Yönetim Sistemi ilişkisini açıklar.
ÖÇ05 Standardizasyonun konusunu, amaçlarını ve ilkelerini açıklar.
ÖÇ06 Standardizasyonun üreticiye, tüketiciye ve ekonomiye sağladığı faydaları açıklar.
ÖÇ07 Toplam Kalite Yönetimi, standartlar ve kalite yönetim sistemini ilişkilendirir.
ÖÇ08 Toplam kalite yönetimi temel prensiplerini yaptığı işe uyarlar.
ÖÇ09 TS-EN-ISO 9000: 2000, TS-EN-ISO 9001: 2000 ve TS-EN-ISO 9004: 2000 serisi standartları açıklar.
ÖÇ10 Karşılaştığı problemlerde sistem yaklaşımını esas alarak çözümler geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır 2
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel iletişim becerilerini kazanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin Amacı-İçeriği-Öğrenme Kazanımları ve Program Çıktıları İle ilişkisi Hakkında Bilgilendirme/Kalite kavramı Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Standart ve standardizasyon Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Toplam Kalite Yönetiminin Tanımlanması ve İlgili Kavramlar Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Toplam Kalite Yönetim Sistemi Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Değişim yönetimi ve işletme kültürü Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Ölçme, analiz, iyileştirme Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Çevre standartları Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ders Kitabı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Toplam Kalite Yönetimini Etkileyen Temel Faktörler Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Toplam kalite yönetimi ve ekip çalışmaları Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
11 Toplam kalite yönetimi araçları Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Kalite yönetim sistemi modelleri Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Süreç yönetim sistemi Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Kaynak yönetimi sistemi Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 EFQM mükemmellik modeli Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Kitabı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Kitabı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 11:29