Genel Bilgi
Kod | YLTMS701 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TUNAHAN ERDEM |
Dersin Amacı / Hedefi
Araştırmacının danışmanı ile beraber yürüttüğü çalışmaların koordine edilmesi ve müzakeresi yapılmaktadır.
Dersin İçeriği
İlgili Araştırma alanında var olan güncel kapsamdır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır..
Kaynaklar
Araştırma için Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi ve e-veri tabanlı online kütüphanelerden faydalanacaktır.
Notlar
Araştırma için Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi ve e-veri tabanlı online kütüphanelerden faydalanacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ders notlarının nasıl düzenleneceğini öğrenir. |
ÖÇ02 | Kaynak taramasını öğrenir. |
ÖÇ03 | sunu hazırlamayı öğrenir. |
ÖÇ04 | Etkili konuşma ve anlatım metodlarını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yürütülmekte olan araştırmalar 1 | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Yürütülmekte olan araştırmalar 2 | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Yürütülmekte olan araştırmalar 3 | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Yürütülmekte olan araştırmalar 4 | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Yürütülmekte olan araştırmalar 5 | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Yürütülmekte olan araştırmalar 6 | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Yürütülmekte olan araştırmalar 7 | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | ön hazırlık yok | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Yürütülmekte olan araştırmalar 8 | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Yürütülmekte olan araştırmalar 9 | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Yürütülmekte olan araştırmalar 10 | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Yürütülmekte olan araştırmalar 11 | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Yürütülmekte olan araştırmalar 12 | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Yürütülmekte olan araştırmalar 13 | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Yürütülmekte olan araştırmalar 14 | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,72 | ||
AKTS | 6 AKTS |