TM618 Biobed: Environmental Protection During Filling and Cleaning of Sprayer

6 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TM618
Ad Biobed: Environmental Protection During Filling and Cleaning of Sprayer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ALİ MUSA BOZDOĞAN


Dersin Amacı / Hedefi

Pülverizatörlerin dolumu ve temizliği sırasında meydana gelen çevre kirliliğini öğrenir, biobed sistemini tanır, uygular.

Dersin İçeriği

Pülverizatörlerin dolumu ve temizliği sırasında meydana gelen çevre kirliliğini önlemek amacıyla biobed sistemi, bileşenleri, dünyadaki ve Türkiye'deki örnek çalışmalar.

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

Ders notları.

Notlar

İnternet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pestisitleri tanır ve sınıflandırır.
ÖÇ02 Pestisitlerin çevrede neden olduğu kirliliği öğrenir.
ÖÇ03 Pestisit kirliliğini önlemek amacıyla alınması gereken önlemleri kavrar.
ÖÇ04 Pülverizatör dolumu ve temizliği sırasında meydana gelen çevre kirliliğini öğrenir.
ÖÇ05 Pestisitlerin çevre kirliliğine karşı kullanılan biobed sistemini tanır.
ÖÇ06 Biobed sisteminin etkinliğini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pestisitler. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
2 Pestisitler ve çevre kirliliği. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Çevre kirliliğini önlemek amacıyla alınması gereken önlemler. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
4 Pülverizatör dolumu sırasında meydana gelen çevre kirliliği. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Pülverizatör temizliği sırasında meydana gelen çevre kirliliği. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Biobed sistemi. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Biobed gereksinimi. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Biobed bileşenleri. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Biobed bileşeni - Kil tabakası. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Biobed bileşeni - Bio-karışım. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Biobed bileşeni - Çim. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
13 Dünyada ve Türkiye'deki biobed örnekleri. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Dünyada biobed hakkında örnek çalışmalar. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
15 Türkiye'de biobed hakkında örnek çalışmalar. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 153
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,12
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 11:46