Genel Bilgi
Kod | TM616 |
Ad | İş Sağlığı ve Güvenliğinde Risk Değerlendirmesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SAİT MUHARREM SAY |
Dersin Amacı / Hedefi
Farklı işyerlerinde tehlikelerin tanımlanması, risklerin belirlenmesi ve iş güvenliği seviyesinin yükseltilmesi
Dersin İçeriği
Tehlike ve risklerin işyerlerinde tanımlanması ve yönetilmesiyle ilgili esaslar açıklanır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
İlgili ders notları ve kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tehlike ve risk kavramlarını öğrenir |
ÖÇ02 | Tehlike ve riskleri işyeri örneğinde tanımlar. |
ÖÇ03 | Risk hesaplama tekniklerini sınıflandırır. |
ÖÇ04 | Risk büyüklüklerinin hesaplanmasında kullanılan risk değerlendirme yöntemlerini öğrenir. |
ÖÇ05 | Risk değerlendirmesiyle ilgili ulusal uluslararası mevzuatı öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İşyerlerinde tehlikelerin belirlenme esasları | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Örnek uygulamalarla farklı sektörler için tehlike tanımlamaları | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Tehlikelerin risklere dönüştürülme esasları | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Örnek uygulamalarla risk tanımlamaları ve risklerin sınıflandırılması | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Risk hesaplama metotlarının sınıflandırılması | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Yaygın kullanılan risk hesaplama metotlarıyla örnek çözümler 1 | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Yaygın kullanılan risk hesaplama metotlarıyla örnek çözümler 2 | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Beş adımda risk yönetiminin esasları | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Kontrol tedbirlerinin yazılı hale getirilmesi | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kontrol tedbirlerinin işyerlerinde uygulanması | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Risk kontrol tedbirlerinin izlenmesi ve denetlenmesi | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Risk değerlendirme ile ilgili ulusal mevzuat 1 | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Risk değerlendirme ile ilgili uluslararası mevzuat 2 | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | İnşaat sektörü için risk değerlendirme örneği | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |