TM608 Korumalı Toprak İşlem Sistemleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TM608
Ad Korumalı Toprak İşlem Sistemleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ZELİHA BEREKET BARUT


Dersin Amacı / Hedefi

Sürdürülebilir tarımın tanımı, amaçları, Dünyadaki yeri ve gelişimi, Sürdürülebilir tarımın ilkeleri, Sürdürülebilir tarım sistemleri, Sürdürülebilir tarımda toprak işleme, ve ekim ve bakım işlemlerinin mekanizasyonunu öğretmek ve Sürdürülebilir tarıma uygun işletme örnekleri vermek

Dersin İçeriği

Sürdürülebilir tarımın tanımı, sürdürülebilir tarımın ilkeleri, tarımsal üretimin insan sağlığı ve çevresel etkileri, sürdürülebilir tarım sistemleri, alternatif tarım, organik tarım, permakültür, korumalı tarım, sürdürülebilir tarıma uygun işletme örnekleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Araştırma için Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi ve e-veri tabanlı online kütüphanelerden faydalanacaktır.

Notlar

1. Dang Y.P., Dalal R.C. and Menzies N.W., 2020. No-till Farming Systems for Sustainable Agriculture. Springer Nature Switzerland AG, ISBN 978-3-030-46408-0 2. C. J. Baker, K. E. Saxton, W. R. Ritchie, W. C. T. Chamen,D. C. Reicosky, F. Ribeiro, S. E. Justice and P. R. Hobbs, 2006. No Tillage Seeding in Conservation Agriculture. CABI Books, ISBN: 9781845931162


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toprak işleme ile ilgili temel kavramları bilir
ÖÇ02 Toprak işleme yöntemlerini ve koruyucu toprak işlemeyi bilir
ÖÇ03 Korumalı toprak işleme makinalarının çalışma ilkelerini ve kullanım amaçlarını sorunlarını bilir ve çözümler üretir
ÖÇ04 Koruyucu toprak işleme makinalarının toprağa ve çevreye etkilerini bilir
ÖÇ05 Toprak işleme kaynaklı toprağın bozunumuna ilişkin sorunları bilir
ÖÇ06 Tarım topraklarının korunmasına yönelik ulusal ya da uluslararası yönetmelik ve standartları bilir ve problemlere yönelik yeni stratejik yaklaşımlar ve öneriler geliştirerek paylaşır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanımı ve içeriği, toprağın yapısı ve toprağın fiziksel özelliklerine ilişkin bazı tanımlar Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Toprak işlemenin tanımı, amaçları ve yöntemleri Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Toprak işleme aletlerinin sınıflandırılması ve toprağa etki tarzları Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Korumalı toprak işleme yöntemleri ve ödev Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
5 Korumalı toprak işleme yöntemleri, yararları ve dezavantajları 1 Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Korumalı toprak işleme yöntemleri, yararları ve dezavantajları 2 Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Korumalı toprak işleme aletleri ve toprağa etki tarzları 1 Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Korumalı toprak işleme aletleri ve toprağa etki tarzları 2 Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Korumalı toprak işleme aletlerine ilişkin atelye uygulaması Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
11 Korumalı toprak işleme aletlerinin tasarım parametreleri Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
12 Toprak işleme aletlerine ilişkin problemler ve çözüm örnekleri 1 Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
13 Toprak işleme aletlerine ilişkin problemler ve çözüm örnekleri 2 Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
14 Toprak işleme aletlerine ilişkin problemler ve çözüm örnekleri 3 Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Ödev sunumu ve tartışma İlgili konulara ilişkin araştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 11:46