Genel Bilgi
Kod | TM608 |
Ad | Korumalı Toprak İşlem Sistemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZELİHA BEREKET BARUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sürdürülebilir tarımın tanımı, amaçları, Dünyadaki yeri ve gelişimi, Sürdürülebilir tarımın ilkeleri, Sürdürülebilir tarım sistemleri, Sürdürülebilir tarımda toprak işleme, ve ekim ve bakım işlemlerinin mekanizasyonunu öğretmek ve Sürdürülebilir tarıma uygun işletme örnekleri vermek
Dersin İçeriği
Sürdürülebilir tarımın tanımı, sürdürülebilir tarımın ilkeleri, tarımsal üretimin insan sağlığı ve çevresel etkileri, sürdürülebilir tarım sistemleri, alternatif tarım, organik tarım, permakültür, korumalı tarım, sürdürülebilir tarıma uygun işletme örnekleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Araştırma için Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi ve e-veri tabanlı online kütüphanelerden faydalanacaktır.
Notlar
1. Dang Y.P., Dalal R.C. and Menzies N.W., 2020. No-till Farming Systems for Sustainable Agriculture. Springer Nature Switzerland AG, ISBN 978-3-030-46408-0 2. C. J. Baker, K. E. Saxton, W. R. Ritchie, W. C. T. Chamen,D. C. Reicosky, F. Ribeiro, S. E. Justice and P. R. Hobbs, 2006. No Tillage Seeding in Conservation Agriculture. CABI Books, ISBN: 9781845931162
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toprak işleme ile ilgili temel kavramları bilir |
ÖÇ02 | Toprak işleme yöntemlerini ve koruyucu toprak işlemeyi bilir |
ÖÇ03 | Korumalı toprak işleme makinalarının çalışma ilkelerini ve kullanım amaçlarını sorunlarını bilir ve çözümler üretir |
ÖÇ04 | Koruyucu toprak işleme makinalarının toprağa ve çevreye etkilerini bilir |
ÖÇ05 | Toprak işleme kaynaklı toprağın bozunumuna ilişkin sorunları bilir |
ÖÇ06 | Tarım topraklarının korunmasına yönelik ulusal ya da uluslararası yönetmelik ve standartları bilir ve problemlere yönelik yeni stratejik yaklaşımlar ve öneriler geliştirerek paylaşır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve içeriği, toprağın yapısı ve toprağın fiziksel özelliklerine ilişkin bazı tanımlar | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Toprak işlemenin tanımı, amaçları ve yöntemleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Toprak işleme aletlerinin sınıflandırılması ve toprağa etki tarzları | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Korumalı toprak işleme yöntemleri ve ödev | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Korumalı toprak işleme yöntemleri, yararları ve dezavantajları 1 | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Korumalı toprak işleme yöntemleri, yararları ve dezavantajları 2 | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Korumalı toprak işleme aletleri ve toprağa etki tarzları 1 | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Korumalı toprak işleme aletleri ve toprağa etki tarzları 2 | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Korumalı toprak işleme aletlerine ilişkin atelye uygulaması | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
11 | Korumalı toprak işleme aletlerinin tasarım parametreleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
12 | Toprak işleme aletlerine ilişkin problemler ve çözüm örnekleri 1 | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
13 | Toprak işleme aletlerine ilişkin problemler ve çözüm örnekleri 2 | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
14 | Toprak işleme aletlerine ilişkin problemler ve çözüm örnekleri 3 | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Ödev sunumu ve tartışma | İlgili konulara ilişkin araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |