TM593 Tarım Makinalarında Kalite Kontrol ve Standardizasyon

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TM593
Ad Tarım Makinalarında Kalite Kontrol ve Standardizasyon
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ALİ MUSA BOZDOĞAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ALİ MUSA BOZDOĞAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tarım makinaları standartları, kalite, kalite kontrol ve kalite çemberlerini öğrenir.

Dersin İçeriği

Tarım makinalarında kullanılan standartlar, kalite kontrolü, kalite çemberi, Türk Standartları.

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

Ders notları ve Kalite Kontrol ve Standardizasyon Kitabı (Deligönül, F.,) Ç.Ü.Yayınları.

Notlar

Kalite Kontrol ve Standardizasyon Kitabı (Deligönül, F.,) Ç.Ü.Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Standard ve standardizasyonu tanır.
ÖÇ02 Standardizasyonun önemi, amacı ve yararlarını öğrenir.
ÖÇ03 Standardizasyonun ekonomik ve sosyal yaşamdaki yerini öğrenir.
ÖÇ04 Türk Standartlarını öğrenir.
ÖÇ05 Tarım Makinalarıyla ilgili Türk Standartlarının aşamalarını öğrenir.
ÖÇ06 Tarım Makinalarında Kalite ve Kalite Kontrolü öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Standard ve standardizasyon tanımı. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
2 Standard çeşitleri. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Standardizasyonun önemi, amacı ve yararları. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
4 Standardizasyon ilkeleri. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Standartlaştırma boyutları. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Standardizasyonun ekonomik ve sosyal yaşamdaki yeri. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Standartlaşma alanları. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Türk Standartları. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Türk Standartlarının hazırlanması. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Tarım Makinalarıyla ilgili Türk Standartlarının aşamaları. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Kalite ve Kalite kontrol. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
13 Kalite Belgeleri. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Tarım Makinalarında Kalite ve Kalite Kontrol. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
15 Kalite çemberleri. Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önerilen çalışmalardan bilgi edinme. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 12:22