Genel Bilgi
Kod | TM538 |
Ad | Bitki Koruma ve Bakım Makinalarının Seçimi, İşletilmesi ve Bakımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ BAYAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenci, bitki koruma makinalarını, bitki koruma makinalarının seçimi, çalıştırılması ve bakımını öğrenir
Dersin İçeriği
Sırtta, elde işletilen bitki koruma makinaları, traktörle işletilen, kendi yürür bitki koruma makinaları. Makina seçiminde çevresel , güvenlik faktörleri.Makine seçiminde, ilaçlama sayısı ve formulasyonun etkisi.Makine seçiminde, ilaçlanacak alan ve işgücü gereksinimi.Makine seçiminde, ilaçlanacak alan karakteristikleri, kullanım kolaylığı.Makine seçiminde, sabit, işletme ve servis giderlerinin değerlendirilmesi.Makine seçiminde, makine sağlamlığı, ilaçlama hızı ve taşıyıcı-su bulunma durumun değerlendirilmesi. İlaçlamam makinaları bakımı.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
pesticide application methods. G.A. Mathews
Notlar
Ders Sunuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sırtta taşınan Bitki koruma makinalarını öğrenir. |
ÖÇ02 | Elde taşınan bitki koruma makinalarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Traktör kuyruk milinden hareketli Bitki Koruma makinalarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Kendi yürür Bitki Koruma makinalarını öğrenir. |
ÖÇ05 | Makine seçiminde Çevresel faktörleri öğrenir. |
ÖÇ06 | Makine seçiminde güvenlik/emniyet faktörleri öğrenir. |
ÖÇ07 | Makine seçiminde, ilaçlama sayısı ve formulasyonun etkisini öğrenir. |
ÖÇ08 | Makine seçiminde, ilaçlanacak alan ve işgücü gereksinimini öğrenir. |
ÖÇ09 | Makine seçiminde, sabit, işletme ve servis giderlerinin değerlendirilmesini öğrenir. |
ÖÇ10 | Makine seçiminde, makine sağlamlığı, ilaçlama hızı ve taşıyıcı-su bulunma durumun değerlendirilmesini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sırtta taşınan Bitki koruma makinaları | Kaynak kitaplar ve internet dökümanlarında ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Elde taşınan bitki koruma makinaları | Kaynak kitaplar ve internet dökümanlarında ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Traktör kuyruk milinden hareketli Bitki Koruma makinaları | Kaynak kitaplar ve internet dökümanlarında ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kendi yürür Bitki Koruma makinaları | Kaynak kitaplar ve internet dökümanlarında ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Makine seçiminde Çevresel faktörler | Kaynak kitaplar ve internet dökümanlarında ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Makine seçiminde güvenlik/emniyet faktörleri | Kaynak kitaplar ve internet dökümanlarında ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Makine seçiminde, ilaçlama sayısı ve formulasyonun etkisi | Kaynak kitaplar ve internet dökümanlarında ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Kaynak kitaplar ve internet dökümanlarında ilgili bölümler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Makine seçiminde, ilaçlanacak alan karakteristikleri, kullanım kolaylığı | Kaynak kitaplar ve internet dökümanlarında ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Makine seçiminde, sabit, işletme ve servis giderlerinin değerlendirilmesi | Kaynak kitaplar ve internet dökümanlarında ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Makine seçiminde, makine sağlamlığı, ilaçlama hızı ve taşıyıcı-su bulunma durumun değerlendirilmesi, | Kaynak kitaplar ve internet dökümanlarında ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Pülverizatörlerin bakımı | Kaynak kitaplar ve internet dökümanlarında ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | çalışma alanları ile ilgili ödevler I | Kaynak kitaplar ve internet dökümanlarında ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | çalışma alanları ile ilgili ödevler II | Kaynak kitaplar ve internet dökümanlarında ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | çalışma alanları ile ilgili ödevlerin değerlendirilmesi | Kaynak kitaplar ve internet dökümanlarında ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak kitaplar ve internet dökümanlarında ilgili bölümler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak kitaplar ve internet dökümanlarında ilgili bölümler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |