Genel Bilgi
Kod | FK706 |
Ad | Introduction to Image Processing II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HACI MUSTAFA KANDIRMAZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı öğrencilere sayısal görüntü işlemeyle ilgili temel prensipleri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste görüntü türleri, histogram, filtreleme ve sınıflama anlatılmaktadır
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Sayısaş Görüntü işleme Rafael C. Gonzales, Richard E. Woods
Notlar
Görüntü İşlemeye Giriş - Aybars UĞUR
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektromanyetik spektrumun özelliklerini bilir |
ÖÇ02 | Görüntü nedir ve nasıl oluşur tanımlar |
ÖÇ03 | Görüntü zenginleştirmeyi kavrar |
ÖÇ04 | Görüntü filtrlemeyi kavrar |
ÖÇ05 | Görüntü Sınıflandırmayı bilir ve sınıflandırma çeşitlerini tanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli fiziksel niceliklerin deneysel ölçüm yöntemlerini seçer ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirir. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 1 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin özel bir konuda bağımsız araştırma gerçekleştirebilir. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | 1 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 4 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik kuramlarının öngörülerini hesaplayabilir ve deneysel sonuçlarla karşılaştırabilir. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziksel problemlere ilişkin özgün çözüm yolları geliştirebilir. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Elektromanyetik spektrum | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Görüntü kaydetme | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Görüntü düzeltme | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Basit cebirsel işlemler | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Görüntü zenginleştirme | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Coğrafi referanslandırma | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Bazı uygulamalar | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | ön çalışma yapılsın. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Görüntü filtreleme | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Çok bandlı işlemler | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Görüntü Sınıflama | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sınıflandırma çeşitleri | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Uygulamalar | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Uygulamalar devam | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Proje Uygulamaları | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Proje Uygulamaları devam | ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ön çalışma yapılsın. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 13 | 13 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |