Genel Bilgi
Kod | FK696 |
Ad | Standart Model ve Ötesi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYSEL KAYIŞ TOPAKSU |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı parçacık fiziğinin temel teorisi olan Standart Modeli ve ötesini kavratmaktır
Dersin İçeriği
Nötrino Osilasyonları, Nötrino-Elektron Saçılması, Elektrozayıf Teori, Simetri Kırılmaları, Gauge Teoremi, İç simetriler, standard model otesi teoriler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
The Standard Model and Beyond, Paul Langacker
Notlar
Particle Physics, B.R. Martin and G. Shaw
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Derin elastik olmayan saçılmayı öğrenir |
ÖÇ02 | simetriler ve kuark modelini öğrenir |
ÖÇ03 | Kuantum renk dinamiğini öğrenir |
ÖÇ04 | standart model ötesi fizik hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli fiziksel niceliklerin deneysel ölçüm yöntemlerini seçer ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin özel bir konuda bağımsız araştırma gerçekleştirebilir. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik kuramlarının öngörülerini hesaplayabilir ve deneysel sonuçlarla karşılaştırabilir. | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziksel problemlere ilişkin özgün çözüm yolları geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derin elastik olmayan saçılma | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
2 | Simetriler ve kuark modeli I | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Simetriler ve kuark modeli II | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kuantum Renk Dinamiği I | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kuantum Renk Dinamiği II | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hadron-hadron çarpışmaları | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
7 | Leptonların zayıf etkileşimleri | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Elektrozayıf birleşme | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Standart modelin testi I | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
11 | Standart modelin testi II | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
12 | Parçacık fiziğinde cevaplanamayan sorular I | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
13 | Parçacık fiziğinde cevaplanamayan sorular II | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
14 | Standard motel ötesi teoriler I | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Standard motel ötesi teoriler II | Kitapta ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |