Genel Bilgi
Kod | FK689 |
Ad | Yüksek Enerji Fiziğinde Nesneye Dayalı Programlama Teknikleri I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İSA DUMANOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Nesneye dayalı programlama tekniklerini kullanarak Deneysel Yüksek Enerji Fiziği alanında analiz yapabilme becerisi kazanmak.
Dersin İçeriği
Yüksek Enerji Fiziğinde kullanılan nesneye dayalı çalışan analiz paket programlarının kullanılmasına giriş ve parçacık fiziğinden uygulamalar.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
CMS Offline WorkBook https://twiki.cern.ch/twiki/bin/view/CMSPublic/WorkBook
Notlar
ROOT Kullanma Klavuzu Rene Brun
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nesneye dayalı programlamayı kavrar. |
ÖÇ02 | Nesneye dayalı programlamada kullanılan operatörleri, fonksiyonları, yapıları kavrar. |
ÖÇ03 | Operatör ve fonksiyon aşırı yüklemeyi kavrar. |
ÖÇ04 | Neyneye dayalı programlama ile program yazar. |
ÖÇ05 | Root paket programını kavrar. |
ÖÇ06 | Root ile analiz programı yazar ve analiz yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli fiziksel niceliklerin deneysel ölçüm yöntemlerini seçer ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin özel bir konuda bağımsız araştırma gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 1 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik kuramlarının öngörülerini hesaplayabilir ve deneysel sonuçlarla karşılaştırabilir. | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziksel problemlere ilişkin özgün çözüm yolları geliştirebilir. | 2 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Programlamaya giriş | konuyla ilgili kaynaklara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Nesne tabanlı programlamaya giriş | konuyla ilgili kaynaklara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Operatörler | konuyla ilgili kaynaklara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kontrol Yapıları, Döngüler, Diziler | konuyla ilgili kaynaklara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Fonksiyonlar ve Yapılar | konuyla ilgili kaynaklara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Fonksiyolar ve Operatörlerin Aşırı Yüklenmesi | konuyla ilgili kaynaklara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Genel tekrar ve örnekler | Konuların tekrar gözden geçirilmesi ve alıştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Konuların tekrar gözden geçirilmesi ve alıştırmaların yapılması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
9 | Nesne yönelimli programlamaya giriş | konuyla ilgili kaynaklara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Nesne yönelimli programlamadan örnekler | konuyla ilgili kaynaklara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Root'a giriş | konuyla ilgili kaynaklara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Root ile programlamada kullanılan histogramlar | konuyla ilgili kaynaklara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Root ile programlamda kullanılan ağaç veri yapıları. | konuyla ilgili kaynaklara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Root programlamada makroların kullanımı | konuyla ilgili kaynaklara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel tekrarlama ve örnekler | Konuların tekrar gözden geçirilmesi ve alıştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrar gözden geçirilmesi ve alıştırmaların yapılması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrar gözden geçirilmesi ve alıştırmaların yapılması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |