Genel Bilgi
Kod | FK0056 |
Ad | Faz Geçişleri ve Linear olmayan Sistemler II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FARUK KARADAĞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Faz Geçişlerinin tüm teorilerinin öğrenilip analitik düşünmeyi sağlamak
Dersin İçeriği
Faz Geçişlerinin Landau Teorisi, Heisenberg Model, XY model, Ortalama Alan Teorilerinin ortak özellikleri, Korelasyon fonksiyonları, Landau Teorisinin bozulması ve sapmalar, (dengede olmayan,statik ve dinamik durumlarda ölçekleme)
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Faz Geçişleri ve Linear olmayan Sistemler, Nigel Goldenfeld
Notlar
Faz Geçişleri ve Linear olmayan Sistemler, Nigel Goldenfeld
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Faz Geçişlerini açıklamakta kullanılan teorileri kullanır |
ÖÇ02 | Landau Teorisi, Heisenberg Model, XY model, Ortalama Alan Teorilerinin ortak özelliklerini İfade eder |
ÖÇ03 | Faz Geçişi kavramını açıklar. |
ÖÇ04 | Faz Geçişi Türlerini Tanımlar. |
ÖÇ05 | Faz diyagramlarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli fiziksel niceliklerin deneysel ölçüm yöntemlerini seçer ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin özel bir konuda bağımsız araştırma gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik kuramlarının öngörülerini hesaplayabilir ve deneysel sonuçlarla karşılaştırabilir. | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziksel problemlere ilişkin özgün çözüm yolları geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Faz Geçişlerinin Landau Teorisi | Kaynak taraması ve okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Faz Geçişlerinin Landau Teorisi (devamı) | Kaynak taraması ve okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Faz Geçişlerinin Landau Teorisi (devam) | Kaynak taraması ve okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Heisenberg Modeli | Kaynak taraması ve okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Heisenberg Modeli (devamı) | Kaynak taraması ve okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | XY modeli | Kaynak taraması ve okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | XY modeli (devamı) | Kaynak taraması ve okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Ortalama Alan Teorilerinin ortak özellikleri | Kaynak taraması ve okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Ortalama Alan Teorilerinin ortak özellikleri (devamı) | Kaynak taraması ve okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Korelasyon fonksiyonları | Kaynak taraması ve okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Korelasyon fonksiyonları (devamı) | Kaynak taraması ve okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Landau Teorisinin bozulması ve sapmalar | Source scanning and reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Landau Teorisinin bozulması ve sapmalar (devamı) | Source scanning and reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Landau Teorisinin bozulması ve sapmalar (devam) | Source scanning and reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |