Genel Bilgi
Kod | FK0049 |
Ad | Fotoniğin Temelleri I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FARUK KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Temel radyometrik birimleri kullanır. Işığın hızı, frekansı,dalgaboyu ve enerjisi gibi kavramları açıklar. Işığın ikili doğasını tanımlar ve doğadan örnekler verir. Işığın ortamda ilerlemesinive bir ortamdan diğerine geçişini açıklar ve bu kavramlarla olaylarıyorumlar.
Dersin İçeriği
Işın optiği, Dalga optiği, Demet Optiği, Fourier optik. Işığın polarizasyonu, Anizotropik ortamda optik, Optik Aktivite. Guided dalga optiği. Fiberoptik.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok.
Kaynaklar
Optik ve Fotonik, Prof. Dr. Fevzi Köksal,Doç. Dr. Rahmi Köseoğlu
Notlar
Optik ve Fotonik, Prof. Dr. Fevzi Köksal,Doç. Dr. Rahmi Köseoğlu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel radyometrik birimleri tanımlar ve kullanır. |
ÖÇ02 | Işığın hızı, frekansı, dalga boyu ve enerjisi gibi kavramlarla günlük hayattaki olayları açıklar. |
ÖÇ03 | Işığın ikili doğasını tanımlar ve her iki doğası için örneklerle açıklama yapar. |
ÖÇ04 | Işığın kutuplanmasına sebeb olan mekanizmaları açıklar ve ışığı kutuplayan malzemelerin kullanımını açıklar ve kutuplayıcılara örnek verir. |
ÖÇ05 | Yansıma kırılma ve kırılma indisi gibi kavramları açıklar ve aralarındaki ilişkileri türetebilir. |
ÖÇ06 | Atom ve moleküllerin temel açıklamalarını yapar ve onların enerjiyi soğurma yayma ve depolama yeteneklerini açıklar |
ÖÇ07 | Optik ile fizik ve teknoloji arasındaki bağlantıyı analiz eder. |
ÖÇ08 | Geometrik ve fiziksel optiğin temel kavram ve yasalarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli fiziksel niceliklerin deneysel ölçüm yöntemlerini seçer ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin özel bir konuda bağımsız araştırma gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik kuramlarının öngörülerini hesaplayabilir ve deneysel sonuçlarla karşılaştırabilir. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziksel problemlere ilişkin özgün çözüm yolları geliştirebilir. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar, ışığın doğası ve özellikleri | Kaynak okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Işık kaynakları ve lazer güvenliği (Temel kavramlar, lazer dışı kaynaklar) | Kaynak okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Işık kaynakları ve lazer güvenliği (lazer güvenliği kavramı) -devam | Kaynak okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Temel Geometrik optik (Sıradan ışık ve lazer ışığı kıyaslanması, yansıma ve kırılma yasaları) | Kaynak okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Temel Geometrik optik (Aynalarla ve merceklerle görüntü oluşturma) | Kaynak okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Temel Fiziksel Optik (Işık dalgaları, Işık dalgalarının etkileşimi, Huygens İlkesi) | Kaynak okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Temel Fiziksel Optik (Girişim, Kırınım, Kutuplanma) | Kaynak okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Lazerler (Lazer için gereklilikler, lazer pumping kaynakları, Lazer demeti özellikleri) | Kaynak okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Lazerler (Uygulama ile ilgili lazer özellikleri) | Kaynak okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Optik detektörler ve İnsan Görüşü | Kaynak okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Optik detektörler ve İnsan Görüşü (devam) | Kaynak okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Optiksel dalga kılavuzları ve Fiberler | Kaynak okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Optiksel dalga kılavuzları ve Fiberler (devamı) | Kaynak okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Fiberoptik telekomünikasyon | Kaynak okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |