Genel Bilgi
Kod | FK005 |
Ad | Termolüminesans ve Veri Analizi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA TOPAKSU |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, bu alanda çalışan doktora öğrencilerine thermolüminesans ve veri analizini kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Band Teorisi, Termolüminesans (TL) Teorisi, TL Kinetikleri, Birinci, ikinci ve genel derece denklemler, Tuzaklar ve yeniden birleşme merkezleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çözülen Termolüminesans, C.M. Sunta
Notlar
Termolüminesansta Sayısal ve Pratik Alıştırmalar, Vasilis Pagonis, Claudio Furetta
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Katılarda band teorisini kavrar. |
ÖÇ02 | Termolüminesans teorisini kavrar. |
ÖÇ03 | Termolüminesans kinetiklerini kavrar. |
ÖÇ04 | Birinci, ikinci ve genel mertebe kinetikleri ayırt edebilir. |
ÖÇ05 | Tuzaklar ve yeniden birleşme merkezlerini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli fiziksel niceliklerin deneysel ölçüm yöntemlerini seçer ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin özel bir konuda bağımsız araştırma gerçekleştirebilir. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 4 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik kuramlarının öngörülerini hesaplayabilir ve deneysel sonuçlarla karşılaştırabilir. | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 4 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziksel problemlere ilişkin özgün çözüm yolları geliştirebilir. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Temel termolüminesans modeli | ilgili bölüm kitaptan çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Birinci mertebe kinetik kavramı. | ilgili bölüm kitaptan çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Birinci mertebe termolüminesans piki analizi. | ilgili bölüm kitaptan çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
4 | İkinci mertebe kinetik kavramı. | ilgili bölüm kitaptan çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | İkinci mertebe termolüminesans piki analizi. | ilgili bölüm kitaptan çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Genel mertebe kinetik kavramı. | ilgili bölüm kitaptan çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Genel mertebe termolüminesans piki analizi. | ilgili bölüm kitaptan çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Birinci derece kinetik mertebeden pikin ısıtma hızı analizi. | ilgili bölüm kitaptan çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
10 | Birinci derece kinetik mertebeden pikin pik şekli analizi. | ilgili bölüm kitaptan çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
11 | İkinci derece kinetik mertebeden pikin ısıtma hızı analizi. | ilgili bölüm kitaptan çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
12 | İkinci derece kinetik mertebeden pikin pik şekli analizi. | ilgili bölüm kitaptan çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
13 | Genel mertebeden pikin ısıtma hızı analizi. | ilgili bölüm kitaptan çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
14 | Genel mertebeden pikin pik şekli analizi. | ilgili bölüm kitaptan çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
15 | Analizde hata hesaplama. | ilgili bölüm kitaptan çalışılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |