IST238 Sistem Analizi ve Tasarımı

2 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU
İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi
Kod IST238
Ad Sistem Analizi ve Tasarımı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Tasarım
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ERDOĞAN ŞİMŞEK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ERDOĞAN ŞİMŞEK (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çalışmaların yürütülmesi sırasında piyasadaki üretim aşamaları da irdelenerek, yapılacak işlemler planlanmasının sağlanması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Çevre, atölye ve laboratuar ortamlarında yapılabilecek imalatlarla ilgili olarak piyasa araştırması ve ön proje hazırlayabilme. İmalat projesi hazırlayabilme.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1- Ünlü,N., Sistem Analizi ve Tasarımı, Editör: Özcan Oğuz, 2017. 2- Güler Çetin, Sistem Analizi ve Tasarımı, İstanbul. Nobel, ISBN: 9789944770774, 2007. 3-Baysal U., Sistem Analizi ve Tasarımı, Ankara . Hacettepe Üniversitesi, ISBN: 9789754912531, 2007.

Notlar

1- Birol,A., Sistem Analizi ve Tasarımı Ders Notları. 2- Bulgurcu,H., İklimlendirme ve Soğutma Eğitiminde Bilgi Teknolojilerinin Kullanımı, VI. Ulusal Tesisat Mühendisliği Kongresi ve Sergisi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Isıtma projelerini inceler ve ısıtma projesi çizer.
ÖÇ02 Soğutma projelerini inceler ve soğutma projesi çizer.
ÖÇ03 Havalandırma projelerini inceler ve havalandırma projesi çizer.
ÖÇ04 İklimlendirme projelerini inceler ve iklimlendirme projesi çizer.
ÖÇ05 İklimlendirme, soğutma ve havalandırma cihazlarını test eder.
ÖÇ06 İklimlendirme, soğutma ve havalandırma cihazlarını çalıştırır.
ÖÇ07 Proje ve çalışma şartları arasındaki uyumu kontrol altında tutar.
ÖÇ08 Cihazların ve sistemlerin yapımı ve çalışması ile ilgili iş güvenliği kurallarını uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramları ve temel kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin elemanlarının çalışma prensiplerini açıklar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin problem çözümlerinde ilgili bilim dallarını kullanarak farklı yöntem ve teknikleri açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutmanın günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerindeki karşılaşılabilecek arıza durumlarında çözüm önerilerinde bulunur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma meslekleri ve bu mesleklerin uygulamalarında, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma mesleğinin gereksinimlerine uygun araç ve gereçleri, uygulamalı teknik eğitim alarak kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin projelerini, teknik çizim kurallarına uygun şekilde çizer.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin geliştirilmesi için laboratuvarı uygun ve etkin bir şekilde kullanıp, elde edilen verilerin sunumunu ve yorumunu yapar. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme-soğutma elektriği ve kumanda devrelerinde yeni yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma alanları ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki, teknolojik ve akademik gelişmeleri sürekli izler ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla, uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi iklimlendirme ve soğutma alanlarındaki gelişmeleri izleyebilecek ve mesleki iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki ve teknik çizimler hazırlayarak, iklimlendirme ve soğutma malzeme sağlayıcıları ve uygulayıcılarıyla iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Fizibilite Çalışmaları Proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Anlatım
2 Araştırma yapılması Proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
3 Etüd çalışması Proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay
4 Proje hazırlama Proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
5 Tasarım ve Üretim İşlem Sırasının Belirlenmesi Proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Üretim yöntemi seçimi Proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 İşlem sırasının belirlenmesi, anlatım, araştırma yapılması Proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav İlgili kaynaklara çalışmak Yöntem Seçilmemiş
9 Ürün tasarımı incelemeleri Proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
10 Ürün tasarımının yapılması Proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
11 Projenin gerçekleştirilmesi Proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
12 Projenin karlılığının hesaplanması Proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme
13 Yapılabilirliğinin etüd edilmesi Proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Örnek Olay
14 Sonuç analizinin yapılması Proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Değerlendirmenin yapılması Proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kaynaklara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kaynaklara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 0 0
1. Yıl Sonu Sınavı - 100
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.02.2025 10:16