IST244 Araştırma Yöntem ve Teknikleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU
İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi
Kod IST244
Ad Araştırma Yöntem ve Teknikleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. GANİME TUĞBA ERCOŞKUN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. GANİME TUĞBA ERCOŞKUN (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste öğrenciye; araştırma yapma yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bilim ve bilimsel araştırma kavramları, bilimsel araştırmanın amaç ve çeşitleri, araştırmanın planlanması, araştırma yöntemleri, veri çeşitleri ve veri toplama yöntemleri, toplanan verileri değerlendirme, kaynak ve dipnot gösterme kuralları, rapor yazma ve sunum hazırlama.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1- Bal,H., 2016. Nitel Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Yayınevi: Sentez Yayıncılık. 2- Öz, Ş, 2015. Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Yayınevi: Neva Yayınları. 3-Arıkan,R.,2021. Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Nobel Akademik Yayıncılık. 4-Kaya, Z., 2011.Şahin, M., Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri , Meslek Yüksekokulları İçin, Siyasal Kitabevi.

Notlar

1- Sak, R., Sak, İ. T. Ş., Şendil, Ç. Ö., & Nas, E. 2021. Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 227-256. 2-Karaca, S. N., & Aydın, S. 2022. Sunum Hazırlama ve Sunma Teknikleri. Turkiye Klinikleri Family Medicine-Special Topics, 13(2), 96-99.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel araştırmalarla ilgili terimleri tanır ve açıklar.
ÖÇ02 Bilim ve bilimsel araştırmanın temel niteliklerini açıklar.
ÖÇ03 Bilimsel araştırmanın bölümlerini tanımlar ve her bölümün işlevini açıklar.
ÖÇ04 Bilimsel yöntemi ve araştırma sürecinde kullanılan farklı yöntemleri açıklar.
ÖÇ05 Araştırma tekniğine uygun olarak kaynak taraması yapar ve doğru kaynakları kullanır.
ÖÇ06 Bilimsel araştırmayı uygun formatta yazar ve raporlar.
ÖÇ07 Bilimsel araştırmayı kurallarına uygun olarak sunar ve sonuçları doğru şekilde raporlar.
ÖÇ08 Araştırma sonuçlarını uygun tekniklerle etkili bir şekilde sunar.
ÖÇ09 Araştırma sürecinde etik kurallara uygun hareket eder.
ÖÇ10 Veri toplama, analiz ve yorumlama yöntemlerini kullanarak araştırma sonuçlarını değerlendirebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramları ve temel kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin elemanlarının çalışma prensiplerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin problem çözümlerinde ilgili bilim dallarını kullanarak farklı yöntem ve teknikleri açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutmanın günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerindeki karşılaşılabilecek arıza durumlarında çözüm önerilerinde bulunur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma meslekleri ve bu mesleklerin uygulamalarında, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma mesleğinin gereksinimlerine uygun araç ve gereçleri, uygulamalı teknik eğitim alarak kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin projelerini, teknik çizim kurallarına uygun şekilde çizer.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin geliştirilmesi için laboratuvarı uygun ve etkin bir şekilde kullanıp, elde edilen verilerin sunumunu ve yorumunu yapar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme-soğutma elektriği ve kumanda devrelerinde yeni yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma alanları ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki, teknolojik ve akademik gelişmeleri sürekli izler ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla, uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi iklimlendirme ve soğutma alanlarındaki gelişmeleri izleyebilecek ve mesleki iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki ve teknik çizimler hazırlayarak, iklimlendirme ve soğutma malzeme sağlayıcıları ve uygulayıcılarıyla iletişim kurar. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilim, bilim sınıflamaları, bilimin nitelikleri, bilimsel yöntemin aşamaları, bilimsel araştırma türleri, bilimsel bir araştırmanın nitelikleri İlgili notların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Araştırma nedir,Niçin kim tarafınfan Yapılır,Bilimsel araştırmada problem ve problem seçiminde dikkate alınacak ölçütler. Bilimsel bir araştırmada amaç, önem, sınırlılıklar, sayıltılar. İlgili notların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
3 Bilimsel araştırmada yöntem, araştırma Teknikleri:1.Araştırmanın amacı, önemi ve bazı kavramlar(Degişken, Ölçme ve Veri) ve veri toplama yöntemleri İlgili notların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma
4 Araştırma Konusunun Seçimi İlgili notların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
5 Araştırma konusunun incelenmesi İlgili notların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
6 Araştırma Konusuna ilişkin Kaynak Taranması/ Elektronik Tarama/Kitap/Makale..vb. İlgili notların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
7 Araştırma teknikleri: 2.Rapor Yazma Teknikleri İlgili notların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Sınav dokümanlarına çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Araştırma sonuçlarını rapor haline dönüştürme İlgili notların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
10 Araştırma sonuçlarını rapor olarak hazırlama İlgili notların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
11 Sunuma hazırlık yapma İlgili notların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Doğru ve yanlış sunum örneklerinin incelenmesi İlgili notların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Sunumu yapma Öğrenci Sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Sunum hatalarını tartışma Öğrenci Sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
15 Sunumu eksiklerini giderme yöntemleri Öğrenci Sunumu Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav dokümanlarına çalışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav dokümanlarına çalışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.02.2025 12:25