TDE1701 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TDE1701
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ENGİN ÇETİN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. AYŞEHAN DENİZ ABİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUSTAFA APAYDIN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi BEDRİ AYDOĞAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HANİFE DİLEK BATİSLAM (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUNA YÜCEOL ÖZEZEN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. REFİYE ŞENESEN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HALUK GÖKALP (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. YETER TORUN ÖĞRETMEN (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ENGİN ÇETİN (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. AYHAN KARAKAŞ (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. BEKİR TAHİR TAHİROĞLU (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı teze ilişkin soru ve sorunlara çözüm bulmaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste Türk Dili ve Edebiyatı araştırmalarının tarihi, Türkolojinin sorunları ve bilimsel araştırma yöntemleri anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yüksek lisans ders dönemini başarıyla tamamlamak ve tez önerisi vermiş olmak.

Kaynaklar

Tez konusuna ilişkin çeşitli kaynaklar.

Notlar

Tez konusuna ilişkin çeşitli yardımcı kaynaklar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkolojinin temel kavramlarının önemini kavrar.
ÖÇ02 Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder.
ÖÇ03 Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar.
ÖÇ04 Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarını tanır.
ÖÇ05 Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini açıklar.
ÖÇ06 Edebiyat,dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini kavrar
ÖÇ07 Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri değerlendirir.
ÖÇ08 Türkoloji ile ilgili sorunları analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eski ve yeni metinleri değerlendirir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin gelişimini destekler.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkolojiyle ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar. 4
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. 3
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi I Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi 2 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi 4 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi 5 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Kaynakların taranması 1 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Kaynakların taranması 2 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Kaynakların taranması 3 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Performans değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 Araştırma sonuçlarının ortaya koyulması 1 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Araştırma sonuçlarının ortaya koyulması 2 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Araştırma sonuçlarının ortaya koyulması 3 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Araştırma sonuçlarının ortaya koyulması 4 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Veri analizi 1 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Veri analizi 2 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Veri analizi 3 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Performans değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Performans değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 28 392
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 28 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 30 90
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 594
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,76
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 01:12