TİB864 Kuranda Ehl-i Kitap (Yahudi ve Hıristiyanlarla İlişkiler)

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TİB864
Ad Kuranda Ehl-i Kitap (Yahudi ve Hıristiyanlarla İlişkiler)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SAMİ KILINÇLI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Ehl-i kitab'la ilişkilerin ve temel konuların tefsir ekol ve metinleri eşliğinde kavranması

Dersin İçeriği

Kur'an'ın nüzul sürecinde Ehl-i kitab'ın nasıl konu edildiği ve tefsir geleneğinde görülen yaklaşım farklılıkları

Dersin Ön Koşulu

Temel İslam bilimlerinde yüksek lisans sahibi olmak

Kaynaklar

Ehl-i kitabla ilgili kitap, tez ve makaleler

Notlar

Klasik ve modern tefsir metinleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Vahiy geleneğini muhteva gelişimi ile kavrar
ÖÇ02 Ehl-i kitap ifadesinin kapsamı ve tarihsel sürecini anlar
ÖÇ03 Mekke döneminde Ehl-i kitap konusunun hangi konular üzerinden nasıl ele alındığını kavrar
ÖÇ04 Tevrat ve İncil'in tahrif meselesini anlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili yayın yapmak 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ehl-i kitap kavramı İlgili eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Vahiy geleneğinde suhuf ve kitapların muhtevası İlgili eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Diğer dinlerle ilişkilerde usûl İlgili eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 İlk dönem surelerde Ehl-i kitap İlgili eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
5 Mekkî sûrelerde Hz. Musa İlgili eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Mekkî sûrelerde Hz. Davud ve Süleyman İlgili eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
7 Mekkî sûrelerde Hz. İsa ve Meryem İlgili eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar İşlenilen konularla ilgili eserlerden hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Mekkî sûrelerde Hz. İbrahim İlgili eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Ehl-i kitabtan övülenler İlgili eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması
11 Ehl-i kitab'ın seçkinlik iddiası ve ahiretteki durumu İlgili eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
12 Yahudi âlimlerine yönelik eleştiriler İlgili eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Tevrat'ın tahrifi İlgili eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
14 Modern dönemde Ehl-i kitab algısı İlgili eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Medine döneminde Ehl-i kitapla ilişkiler İlgili eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenilen konularla ilgili eserlerden hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenilen konularla ilgili eserlerden hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 11 14 154
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 158
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,32
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 01:13