TİB864 Kuranda Ehl-i Kitap (Yahudi ve Hıristiyanlarla İlişkiler)

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TİB864
Ad Kuranda Ehl-i Kitap (Yahudi ve Hıristiyanlarla İlişkiler)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SAMİ KILINÇLI


Dersin Amacı / Hedefi

Ehl-i kitab'la ilişkilerin ve temel konuların tefsir ekol ve metinleri eşliğinde kavranması

Dersin İçeriği

Kur'an'ın nüzul sürecinde Ehl-i kitab'ın nasıl konu edildiği ve tefsir geleneğinde görülen yaklaşım farklılıkları

Dersin Ön Koşulu

Temel İslam bilimlerinde yüksek lisans sahibi olmak

Kaynaklar

Ehl-i kitabla ilgili kitap, tez ve makaleler

Notlar

Klasik ve modern tefsir metinleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Vahiy geleneğini muhteva gelişimi ile kavrar
ÖÇ02 Ehl-i kitap ifadesinin kapsamı ve tarihsel sürecini anlar
ÖÇ03 Mekke döneminde Ehl-i kitap konusunun hangi konular üzerinden nasıl ele alındığını kavrar
ÖÇ04 Tevrat ve İncil'in tahrif meselesini anlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili yayın yapmak 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ehl-i kitap kavramı İlgili eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Vahiy geleneğinde suhuf ve kitapların muhtevası İlgili eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Diğer dinlerle ilişkilerde usûl İlgili eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 İlk dönem surelerde Ehl-i kitap İlgili eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
5 Mekkî sûrelerde Hz. Musa İlgili eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Mekkî sûrelerde Hz. Davud ve Süleyman İlgili eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
7 Mekkî sûrelerde Hz. İsa ve Meryem İlgili eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar İşlenilen konularla ilgili eserlerden hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Mekkî sûrelerde Hz. İbrahim İlgili eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Ehl-i kitabtan övülenler İlgili eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması
11 Ehl-i kitab'ın seçkinlik iddiası ve ahiretteki durumu İlgili eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
12 Yahudi âlimlerine yönelik eleştiriler İlgili eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Tevrat'ın tahrifi İlgili eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
14 Modern dönemde Ehl-i kitab algısı İlgili eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Medine döneminde Ehl-i kitapla ilişkiler İlgili eserlerden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenilen konularla ilgili eserlerden hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenilen konularla ilgili eserlerden hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 11 14 154
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 158
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,32
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 01:13