Genel Bilgi
Kod | TİBS800 |
Ad | Seminer (Z) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FATMANUR ALİBEKİROĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin alanı ile ilgili Türkiye ve dünyadaki alanyazını değerlendirerek özgün çalışma yapmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirler, bununla ilgili alanyazın taraması yapar, değerlendirir, araştırma sürecini planlar, çalışmalarını rapor haline getirir.
Dersin Ön Koşulu
Zorunlu ve seçmeli dersleri almış olmak.
Kaynaklar
Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel, 2018.
Notlar
Julien Freund, Beşeri Bilim Teorileri, Ankara 1997https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Kurumsal/mevzuat/bilimsel-arastirma-ve-etik-yonetmeligi.aspx
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
ÖÇ02 | Alanıyla ilgili bilimsel çalışma yapabilecek yeterliliği kazanır. |
ÖÇ03 | Bilimsel çalışmaları esnasında etik duyarlılığa sahip olur. |
ÖÇ04 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili yayın yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili yayın yapmak | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi I | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi II | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi III | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması I | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması II | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması III | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması I | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması II | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması III | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması IV | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması V | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması VI | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması VII | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması I | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması II | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması III | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması IV | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,00 | ||
AKTS | 8 AKTS |