Genel Bilgi
Kod | TİB881 |
Ad | İslam Ceza Hukuku |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA HAYTA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MUSTAFA HAYTA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
islamın bireysel hükümler yanında kamusal hükümler de vazettiğini, toplumsal düzenin bozulması halinde cezai müeyyideler öngördüğünü ortaya koymak
Dersin İçeriği
islam dininin suç ve cezaya ilişkin kuramı, nasları ve felsefesi
Dersin Ön Koşulu
ön koşul bulunmuyor
Kaynaklar
Mustafa Avcı, Türk Hukuk Tarihi (Ceza Bölümü) Atlas Yayınları
Notlar
İzzet Özgenç-İlhan Üzülmez, Ceza Genel Hukuku, Seçkin Yay.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İslam'ın ibadetler yanında toplumsal ilkeler ve kurallar vazettiğini bilir. |
ÖÇ02 | Toplumsal müeyyidelerin felsefesini kavrar ve analiz eder. |
ÖÇ03 | Suç ve cezalandırmada adalet ve orantı bulunduğunu kavrar |
ÖÇ04 | Cezalandırmanın bir amaç olmadığını, affın ve ahlakın ön planda tutulduğunu anlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili yayın yapmak | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fıkıh tarihinde yapılan ceza kanunu çalışmaları | M. Akif Aydın, "İslam Hukuku'nun Osmanlı Devleti'nde Kanun Hukukuna Doğru Geçirdiği Evrim" Türk Hukuk Tarihi Araştırmaları, Sayı ı. 2006 (Bahar), 11-21 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Suç kavramı ve suçların tasnifi | Mehmet Boynukalin, "SUÇ", TDV İslâm Ansiklopedisi, https://islamansiklopedisi.org.tr | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Suçun unsurları | Hasan Ali̇ Eş-Şazelî, "Ci̇nayet", Tdv İslâm Ansiklopedisi, Https://Islamansiklopedisi.Org.Tr | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Kusurluluğu kaldıran veya daraltan nedenler | Ali̇ Bardakoğlu, "İkrah", Tdv İslâm Ansiklopedisi, https://islamansiklopedisi.org.tr | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Ceza sorumluluğunun sınırlanması | İBRAHİM KÂFİ DÖNMEZ, "CÜNÛN", TDV İslâm Ansiklopedisi, https://islamansiklopedisi.org.tr | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Suçun özel görünüş şekilleri | AHMET AKGÜNDÜZ, "İŞTİRAK", TDV İslâm Ansiklopedisi, https://islamansiklopedisi.org.tr | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Nitelikli unsurlar | YAĞIZ YAVUZ, "Suçun nitelikli unsurları" İstanbul Üni / Sosyal Bilimler Enstitüsü | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Suçun unsuru dışındaki hususlar | ÖMER FARUK HARMAN, "ÇOCUK DÜŞÜRME", TDV İslâm Ansiklopedisi, https://islamansiklopedisi.org.tr | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Ceza ilişkisini sona erdiren sebepler | OSMAN KAŞIKÇI, "ZAMAN AŞIMI", TDV İslâm Ansiklopedisi, https://islamansiklopedisi.org.tr | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ceza türünden yaptırımlar | ADİL BEBEK, "CEZA", TDV İslâm Ansiklopedisi, https://islamansiklopedisi.org.tr | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Güvenlik tedbiri türünden yaptırımlar | TUNCAY BAŞOĞLU, "TA‘ZÎR", TDV İslâm Ansiklopedisi, https://islamansiklopedisi.org.tr | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Mağduriyetin izalesi türünden yaptırımlar | ALİ BARDAKOĞLU, "DİYET", TDV İslâm Ansiklopedisi, https://islamansiklopedisi.org.tr | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | İnfaz hukuku | ŞÜKRÜ ÖZEN, "İNFAZ", TDV İslâm Ansiklopedisi, https://islamansiklopedisi.org.tr | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Ceza hukuku filmleri ve yorumları | "12 Kızgın Adam" filmini izleyiniz | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |