Genel Bilgi
Kod | TİB831 |
Ad | Arapça Edebi Metinler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSA ALP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Arapça Edebi Metinleri Anlamak
Dersin İçeriği
Arapça Edebi Metin örneklerin kavramak
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Örnek Edebi Metinler
Notlar
Klasik ve Modern Temel İslam Bilimleri Kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Klasik edebi metinleri okur. |
ÖÇ02 | Klasik edebi metinleri anlar. |
ÖÇ03 | Klasik edebi metinleri yorumlar. |
ÖÇ04 | Klasik ve modern edebi metinleri ayırt eder. |
ÖÇ05 | Klasik edebi metinler ile İslam bilimleri ilişkisisi kurar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili yayın yapmak | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İslam Öncesi Şiir Metinleri I | Muallakatı Seba | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İslam Öncesi Şiir Metinleri II | Muallakatı Seba | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İslam Öncesi Şiir Metinleri III | M. Yalar, Arap Edebiyatında şiir Kavramı Problemi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İslam Öncesi Şiir Metinleri Iv | M. Yalar, Arap Edebiyatında şiir Kavramı Problemi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Modern Şiir Metinleri I | M. Yalar, Modern Arap Şiiri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Modern Şiir Metinleri II | M. Yalar, Modern Arap Şiiri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Modern Şiir Metinleri III | M. Yalar, Modern Arap Şiiri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Arap Roman Örnekleri (Lübnan) | M. Huzeyran, Berid Lubnan | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Arap Roman Örnekleri (Cezayir) | Vatan Min Zücaac | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Arap Roman Örnekleri (Mısır) | Fatıma Kandil, Akfas Fariğa | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Çocuk Edebiyatından Metin Örnekler Irak | https://books-library.net | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Çocuk Edebiyatından Metin Örnekleri Suriye | https://books-library.net | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Batıdan Çeviri Edebiyat Metin Örnekleri I | https://books-library.net | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Batıdan Çeviri Edebiyat Metin Örnekleri | https://books-library.net | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final Sınavı | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Final Sınavı | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |