TİB1730 Klasik Tasavvuf Metinleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TİB1730
Ad Klasik Tasavvuf Metinleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Derviş DOKGÖZ


Dersin Amacı / Hedefi

Klasik Tasavvuf metinlerini asıl kaynaklarından okuyabilme ve yorumlama becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Tasavvuf klasikleri olarak bilinen temel eserlerden örnek metinler okuma.

Dersin Ön Koşulu

En az orta düzeyde Arapça bilmek

Kaynaklar

Tasavvuf Tarihinin Temel Klasikleri

Notlar

Mustafa Aşkar, Tasavvuf Tarihi Literatürü H. Kamil Yılmaz, Tasavvuf Klasikleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tasavvuf klasikleri sayılan eserleri orijinal halleriyle tanır.
ÖÇ02 İlk dönemlerde kaleme alınan tasavvuf eserlerinin dil özelliklerini tanır.
ÖÇ03 Tasavvuf metinlerinde ortaya konan tasavvuf anlayışlarının tarihi süreç içerisindeki dönüşümlerini fark eder.
ÖÇ04 Tasavvuf alanıyla ilgili kavram ve dil becerisi gelişir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tasavvuf tarihinin temel klasiklerini tanıma metin okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Kuşeyri Risalesi örnek metin okuma -1 Metin okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
3 Kuşeyri Risalesi Örnek Metin Okuma Çalışması - 2 metin okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
4 Keşfü'l-Mahcub örnek metin okuma -1 metin okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
5 Keşfü'l-Mahcub örnek metin okuma çalışması -2 metin okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
6 İşari tefsir alanından yazılan eserler araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Sülemi - Hakāiku’t-tefsîr metin okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
8 Ara Sınavlar sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Necmeddin Daye - Bahrü’l-Hakāʾik. metin okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
10 Bursevi - Ruhu'l-Beyan metin okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
11 Eşrefoğlu Rumi- Müzekki’n-nüfûs metin okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
12 Gazzâlî- İhya-u Ulûmiddin -1 metin okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
13 Gazzâlî- İhya-u Ulûmiddîn -2 metin okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
14 Sülemî - Tabakât metin okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
15 Ebu Nuaym İsfahani - Hilyetü’l-evliyâ metin okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 01:15