Genel Bilgi
Kod | TİB734 |
Ad | Hadis Literatürü II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUHAMMET YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Hadis literatürü hakkında bilgi birikimi oluşturmak ve bunlardan faydalanma konusunda yeterlilik edindirmek
Dersin İçeriği
Hadis rivayeti ve hadis usulü alanında telif edilen temel eserler
Dersin Ön Koşulu
Önkoşul yok
Kaynaklar
Hadis edebiyatı, İsmail Lütfi Çakan
Notlar
Hadis rivayeti ve usulü ile ilgili temek kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hadis ilminin temel eserlerine ve güncel çalışmalara vakıf olur |
ÖÇ02 | Hadis ilminin ve hadis literatürünün erken dönemlerden itibaren gelişimi hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Hadis alanında yazılan eserlerden faydalanma usulleri konusunda yeterlilik kazanır |
ÖÇ04 | Hadis literatüründen faydalanarak hadisleri doğru anlama ve yorumlama konusunda yeterlilik kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hadis literatürünün oluşum safhaları | İlgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Tasnif sistemleri | İlgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Ale'r-rical tasnif edilen hadis kitapları | İlgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Ale'l-ebvab tasnif edilen kitaplar | İlgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Tasnif devri sonrası hadis kitapları | İlgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Özel sistemle meydana getirilmiş eserler | İlgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Derleme niteliğindeki kitaplar | İlgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
|
9 | Şerh edebiyatı | İlgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Hadis usulü edebiyatı | İlgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Yeni hadis usulü kitapları | İlgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Hadis bulmakta faydalanılan kitaplar | İlgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Hadis terimleri ile ilgili kitaplar | İlgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Raviler ile ilgili kitaplar | İlgili konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Hadis kitaplarından faydalanmada yeni imkanlar | New opportunities to benefit from hadith books | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |