Genel Bilgi
| Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ | 
| TEMEL İSLAM BİLİMLERİ (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | TİB721 | 
| Ad | Mukayeseli Aile Hukuku | 
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Dönem | Güz | 
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 6 AKTS | 
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NASİ ASLAN | 
| Dersin Öğretim Elemanı | 
                                                
                                                    Prof. Dr. NASİ ASLAN
                                                    (Güz)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.)
                                                
                                                 | 
                                
Dersin Amacı / Hedefi
Aile hukukuna ait konuların mukayeseli olarak öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Nikah/ Evlenme akdi, Boşanma ve Nafakaya dair konular.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ahmet Yaman, Aile Hukuku
Notlar
H. İbrahim Acar, Aile Hukuku
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Evlilik hukukunun medeni hukuk içerisindeki yeri ve önemini öğrenir. | 
| ÖÇ02 | Evlenme ve boşanma konularını kavrayabilir. | 
| ÖÇ03 | Evliliğe dair yükümlülükleri öğrenir. | 
| ÖÇ04 | Mehir, nafaka, iddet, nesep ve mahremiyet gibi alana dair temel kavramlara vakıf olur. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır | 4 | 
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur | 3 | 
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur | 3 | 
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar | 5 | 
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Evlenmenin Önemi, Nişanlanma, Evlenme Akdinin Unsur ve Şartları | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap  | 
                                
| 2 | Evlenme Engelleri, Çok Evlilik | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 3 | Evlenme Akdinin Sıhhat Şartları, İkrah Yoluyla Evlilik | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap  | 
                                
| 4 | Batıl Evlenme Akdi ve Muta Nikahı | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap  | 
                                
| 5 | Evlenme Akdinin Yürürlülük Şartları, Bağlayıcılık Şartları | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap  | 
                                
| 6 | Evlilikte Velayet/veli izni | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap  | 
                                
| 7 | Şarta Bağlı Evlilik, Evlenme Akdinin Tescili | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap  | 
                                
| 8 | Ara sınav | - | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap  | 
                                
| 9 | Muteberlik Bakımından Evlilik Çeşitleri, Misyar Nikahı, Tahlil Nikahı | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap  | 
                                
| 10 | Mehir, Nafaka, Nesep, Süt Emme, Hısımlık Nafakası | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap  | 
                                
| 11 | Evliliğin Devamına Verilen Önem, Boşama ve Çeşitleri | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap  | 
                                
| 12 | Karşılıklı Rıza İle Boşanma, Kadının Talebi Üzerine Mahkeme Kararıyla Boşanma | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap  | 
                                
| 13 | Kadının Kendisine Verilen Yetkiye Dayanarak Boşanması, | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap  | 
                                
| 14 | Boşanmada Şahitlik Şartı, Şarta Bağlı Boşanma, | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap  | 
                                
| 15 | Üç talakın aynı anda verilmesi | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap  | 
                                
| 16 | Yıl sonu sınavı | - | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
| 17 | Bütünleme sınavı | - | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||