YLISBS701 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLISBS701
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MAHMUDE REVAN ÖZKALE
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Yüksek lisans seviyesinde İstatistiğin herhangi bir alanında bilimsel çalışma yapma ve elde edilen sonuçları bilimsel tekniklere göre sunma becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Yüksek lisans aşamasında seminer konusu belirleme ve sunuma hazırlama

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Seminer konusuna uygun kaynaklar

Notlar

Belirlenen Kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Danışmanı ile beraber İstatistik ile ilgili seçtiği bir konuda bağımsız bir araştırma yürütür.
ÖÇ02 Seçtiği konu ile ilgili son gelişmeleri içeren kapsamlı bir literatür araştırması yapar.
ÖÇ03 Seçtiği konu ile ilgili son gelişmeleri kapsamlı bir literatür araştırması ile yazılı ve sözlü olarak öğretim elemanlarına ve öğrencilere sunar.
ÖÇ04 Seçtiği konu ile ilgili son gelişmeleri kapsamlı bir literatür araştırması sunum hazırlama tekniklerini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olasılık ve İstatistik konularında derinlemesine ve genişlemesine kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptirler 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistik alanında doktora planları yapabilecek bilgilere sahiptirler. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistikte kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistikte kullanılan yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Olasılık ve İstatistik konularında bilimsel araştırma yaparlar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel problemleri işaret eder, çözmek için yöntem geliştirir. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel problemleri çözümlemede yenilikçi yöntemler uygular. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında karşılaştığı problemleri analitik modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye erişir ve bununla ilgili kaynak araştırması yapar. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahip olduğunu çalışmalarıyla gösterir. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini istatistikte ve ilgili alanlarda sürekli yeniler. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İstatistik uygulamaları için gereken donanım ve yazılımları kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi 1 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
2 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi 2 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Seminer konusunun belirlenmesi Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Literatürün değerlendirilmesi 1 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Literatürün değerlendirilmesi 2 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Literatürün değerlendirilmesi 3 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Problem analizi 1 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Problem analizi 2 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Problem analizi 3 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Problem analizi 4 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Sonuçların değerlendirilmesi 1 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Sonuçların değerlendirilmesi 2 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı 1 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı 2 Seminer konusuna hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı 3 Seminer konusuna hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 02:07