ISB213 İktisada Giriş 1

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ISB213
Ad İktisada Giriş 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı mikroekonominin temel konularını giriş düzeyinde anlatmaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste ağırlıklı olarak tüketicilerin ve üreticilerin piyasalarda nasıl rasyonel bir şekilde hareket ettikleri giriş düzeyinde işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Tümay Ertek, Mikroekonomiye Giriş, Beta Yayınları

Notlar

Soru bankası ve diğer kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mikroekonominin temel kavramlarını açıklar
ÖÇ02 Piyasa mekanizmasını anlatır
ÖÇ03 Arzın ve talebin arkasındaki nedenleri sıralar
ÖÇ04 Tüketicilerin fayda maksimizasyonu ve üreticilerin kar Maksimizasyonu davranışlarını ve rasyonel karar verme süreçlerini açıklar
ÖÇ05 Firmaların üretim ve maliyetle ilgili kararlarını açıklar
ÖÇ06 Farklı piyasalarda firma davranışlarını açıklar
ÖÇ07 Tam rekabet piyasasının özelliklerini anlatır
ÖÇ08 Tekel piyasasının özelliklerini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiğin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında sayısal ve istatistiksel çözümler üretir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar programlarını kullanarak rastgelelik içeren problemlerle ilgili model kurar, problemleri çözer, analiz yapar ve yorumlar
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel teknikleri kullanarak İstatistikle ilişkili farklı disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur ve problemlere çözüm üretir
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İstatistiksel yöntemler arasındaki farkı ayırt eder
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse Giriş Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
2 Piyasa Mekanizması Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
3 Piyasa; Talep ve Arz Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
4 Talep ve Arz Esneklikleri Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
5 Diğer Esneklikler Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
6 Tüketici Davranışları Teorisi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
7 Tüketici Modeli Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
8 Ara Sınav Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tüketici Davranışları Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
10 Üretim Teorisi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
11 Üretim Teorisi İle Maliyet Teorisi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
12 Maliyet Teorisi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
13 Tam Rekabet Piyasası Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
14 Aksak Rekabet Piyasaları-Tekel Piyasası Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
15 Aksak Rekabet Piyasaları-Tekelci Rekabet Piyasası Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.06.2024 03:47