ISB253 Mesleki İngilizce

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ISB253
Ad Mesleki İngilizce
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. NİMET ÖZBAY
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. NİMET ÖZBAY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilerin temel olasılık ve istatistik konularıyla ilgili edinmiş oldukları bilgileri İngilizce olarak kavramalarını sağlamak ve İngilizce problem çözme becerilerini geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini İstatistik ve Değişkenler, Temel Olasılık-Çözülmüş ve Tamamlayıcı Sorular, Rastgele Değişkenler ve Olasılık Dağılımları-Çözülmüş ve Tamamlayıcı Sorular, Matematiksel Beklenen Değer-Çözülmüş ve Tamamlayıcı Sorular, Bazı Özel Olasılık Dağılımları-Çözülmüş ve Tamamlayıcı Sorular konuları oluşturmaktadır

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Schaum's Outline of Statistics, Schaum's Outline Series, Murray R. Spiegel, Larry J. Stephens, McGraw Hill Professional, 2007.

Notlar

Schaum's Outline of Probability and Statistics, Schaum's Outline Series, Murray R. Spiegel, John J. Schiller, R. Alu Srinivasan, McGraw Hill Professional, 2013.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bazı matematiksel kavramlarla birlikte istatistik ve değişkenleri İngilizce olarak açıklar
ÖÇ02 Rastgele deneyler, örnek uzaylar ve olasılık kavramını İngilizce olarak ifade eder
ÖÇ03 Permütasyon ve kombinasyonlar hakkında bilgiye ve problem çözme becerisine İngilizce olarak sahip olur
ÖÇ04 Rastgele değişkenleri, kesikli ve sürekli olasılık dağılımlarını, dağılım fonksiyonlarını, ortak dağılımları, bağımsız rastgele değişkenleri ve koşullu dağılımları İngilizce olarak inceler
ÖÇ05 İngilizce'de matematiksel beklenen değer konusunu açıklar ve bu konu ile ilgili problem çözme becerisine sahip olur
ÖÇ06 İngilizce'de ortalama, medyan, mod ve diğer merkezi eğilim ölçülerini açıklar
ÖÇ07 İngilizce'de standart sapma ve diğer yayılma ölçülerini açıklar
ÖÇ08 İngilizce momentleri, çarpıklığı ve basıklığı açıklar
ÖÇ09 İngilizce bazı özel olasılık dağılımlarını inceler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiğin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında sayısal ve istatistiksel çözümler üretir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar programlarını kullanarak rastgelelik içeren problemlerle ilgili model kurar, problemleri çözer, analiz yapar ve yorumlar
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel teknikleri kullanarak İstatistikle ilişkili farklı disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur ve problemlere çözüm üretir
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İstatistiksel yöntemler arasındaki farkı ayırt eder
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İstatistik, kitle ve örneklem, kesikli ve sürekli değişkenler, fonksiyonlar, denklemler ve eşitsizlikler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Rastgele deneyler, örnek uzaylar, olaylar, olasılık kavramı, koşullu olasılık, bağımsız olaylar ve örnekler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama
3 Bazı problemlerle birlikte permütasyonlar ve kombinasyonlar Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
4 Rastgele değişkenler, kesikli ve sürekli olasılık fonksiyonları, dağılım fonksiyonları ve örnekler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Ortak dağılımlar, bağımsız rastgele değişkenler, koşullu dağılımlar ve çözülmüş problemler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
6 Matematiksel beklenen değerin tanımı ve çözülmüş problemler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
7 Çözülmüş ve Tamamlayıcı Sorular Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Varyans ve standart sapma, moment çıkaran fonksiyonlar, kovaryans, korelasyon katsayısı Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Koşullu beklenen değer, varyans ve momentler, Chebyshev eşitsizliği, mod, medyan, çeyreklikler, çarpıklık ve basıklık Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Bernoulli dağılımı, binom dağılımı, büyük sayılar kanunu ve çözülmüş problemler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
12 Normal dağılım, binom ve normal dağılımlar arasındaki ilişki ve çözülmüş bazı problemler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
13 Poisson dağılımı, poisson ve normal dağılımlar arasındaki ilişki ve çözülmüş bazı problemler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
14 Merkezi limit teoremi, çok terimli dağılım, hipergeometrik dağılım, düzgün dağılım, Cauchy dağılımı, gamma dağılımı, beta dağılımı ve bazı çözülmüş problemler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
15 Ki-kare dağılımı, Student t dağılımı, F dağılımı, iki değişkenli normal dağılım, geometrik dağılım, negatif binom dağılımı, üstel dağılım ve bazı çözülmüş ve tamamlayıcı problemler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.06.2024 05:16