Genel Bilgi
| Birim | FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ | 
| İSTATİSTİK PR. | |
| Kod | ISB244 | 
| Ad | Bilgisayar Programlama 2 | 
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Yarıyıl | 4. Yarıyıl | 
| Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 5 AKTS | 
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERKAN KAYNAK | 
| Dersin Öğretim Elemanı | 
                                                
                                                    Öğr. Gör. ERKAN KAYNAK
                                                    (Bahar)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.)
                                                
                                                 | 
                                
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, c sharp programlama dilini kullanmayı öğretmek, uygulama kapasitesini ve yeteneğini yükseltmektir.
Dersin İçeriği
Bu derste c sharp programlama dilinde dosya işlemleri, kolleksiyonlar, Linq, stream kullanımı, nesneye yönelik programlama konuları işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Temel programlama ve algoritma bilgisi.
Kaynaklar
https://enformatik.cu.edu.tr
Notlar
https://www.w3schools.com/cs/index.php
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | İleri c sharp programlama dilinde kod yazar. | 
| ÖÇ02 | c sharp programlama dili ile bilgisayarda bulunan dosyalara erişir.. | 
| ÖÇ03 | Yeni bir dosya yaratıp, var olan dosyaları siler.. | 
| ÖÇ04 | c sharp programlama dilini kullanarak bir dosya üzerine veri yazar.. | 
| ÖÇ05 | c sharp dilindeki koleksiyon sınıflarını kullanır. | 
| ÖÇ06 | Liste ve dizilerde linq sorgularını kullanır. | 
| ÖÇ07 | Program yazarken, kapsülleme ve kalıtım prensiplerini kullanır. | 
| ÖÇ08 | c sharp dilinde Nesneye yönelik programlama yapar. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiğin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında sayısal ve istatistiksel çözümler üretir | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programlarını kullanarak rastgelelik içeren problemlerle ilgili model kurar, problemleri çözer, analiz yapar ve yorumlar | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular | 3 | 
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiksel teknikleri kullanarak İstatistikle ilişkili farklı disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur ve problemlere çözüm üretir | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur | |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İstatistiksel yöntemler arasındaki farkı ayırt eder | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar | 3 | 
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 3 | 
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | c sharp programlama dilinde yeni bir dosya oluşturulması ve kayıt girilmesi. | literatur taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 2 | c sharp programlama dilinde kayıt işlemleri ve hesaplamalar. | literatur taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 3 | c sharp programlama dilinde dosyalara kayıt eklemesi ve kayıt görüntülenmesi. | literatur taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 4 | c sharp programlama dilinde dosyalarda kayıt aranması ve kayıt görüntülenmesi. | literatur taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 5 | Nesneye Yönetik Programlamaya Giriş | literatur taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 6 | Sınıflar | literatur taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 7 | Kapsülleme ve Kalıtım | literatur taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 8 | Ara Sınav | Genel Tekrrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 9 | Nesneye yönelik programlamada poliforizma | literatur taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 10 | Yapılandırıcı Metodlar | literatur taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 11 | Statik Metodlar | literatur taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 12 | İsim Uzayları | literatur taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 13 | Koleksiyon Sınıfları - I | literatur taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 14 | Koleksiyon Sınıfları - II | literatur taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 15 | Streamler | literatur taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | literatur taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||