ISB252 Araştırma Yöntemleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ISB252
Ad Araştırma Yöntemleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SELMA TOKER KUTAY
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. SELMA TOKER KUTAY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, araştırma problemini tanımlamak, örneklem seçmek, veri toplamak, uygun araştırma yöntemini kullanarak elde edilen sonuçları analiz etmek ve raporlaştırmaktır.

Dersin İçeriği

Bilimsel araştırmanın temelleri, araştırma problemi tanımlama, örnekleme yöntemleri, veri toplama araçları, nicel araştırma yöntemleri, nitel araştırma yöntemleri, sonuçları analiz etme ve raporlaştırma konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Şener BÜYÜKÖZTÜRK, Ebru KILIÇ ÇAKMAK, Özcan Erkan AKGÜN, Şirin KARADENİZ, Funda DEMİREL, Pegem Akademi, 2022.

Notlar

Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler, Niyazi Karasar, Nobel Akademik Yayıncılık, 2023.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel araştırmanın temellerini tanır.
ÖÇ02 Araştırma problemini tanır.
ÖÇ03 Literatür taraması yapar.
ÖÇ04 Örnekleme yöntemlerini sınıflandırır.
ÖÇ05 Veri toplama araçlarını tanır.
ÖÇ06 Nicel araştırma yöntemlerini sınıflandırır.
ÖÇ07 Nitel araştırma yöntemlerini sınıflandırır.
ÖÇ08 Araştırma sonuçlarını analiz eder ve raporlaştırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiğin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında sayısal ve istatistiksel çözümler üretir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar programlarını kullanarak rastgelelik içeren problemlerle ilgili model kurar, problemleri çözer, analiz yapar ve yorumlar
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel teknikleri kullanarak İstatistikle ilişkili farklı disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur ve problemlere çözüm üretir
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İstatistiksel yöntemler arasındaki farkı ayırt eder
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilimsel araştırmanın temelleri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Bilimsel araştırmanın temelleri-2 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Problemi tanımlama Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
4 Problemi tanımlama-2 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Örnekleme yöntemleri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
6 Örnekleme yöntemleri-2 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama
7 Veri toplama araçları Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
8 Ara Sınav Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Veri toplama araçları-2 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
10 Nicel araştırma yöntemleri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
11 Nicel araştırma yöntemleri-2 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama
12 Nitel Araştırma yöntemleri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
13 Nitel Araştırma yöntemleri-2 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama
14 Sonuçları analiz etme ve raporlaştırma Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
15 Sonuçları analiz etme ve raporlaştırma-2 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.06.2024 03:38