ISB452 Araştırma Projesi II

6 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ISB452
Ad Araştırma Projesi II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Bitirme
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SELMA TOKER KUTAY
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. SELMA TOKER KUTAY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Seçilen araştırma problemi için çözüm önerileri üretmek , araştırmanın tasarlanması ve proje önerisinin sunulması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bilimsel araştırmada temel kavramlar ve aşamaları, araştırma probleminin seçimi, seçilen araştırma problemi için çözüm önerileri , üretmek üzere araştırmanın tasarlanması ve proje önerisinin sunulması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

İpbüker, C., Göksel, Ç, Deniz, R. (2005) Mühendislik Etiği

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Evrensel etik kuralları ve değerleri kavrar
ÖÇ02 Bilimsel çalışmanın aşamalarını kavrar
ÖÇ03 Kaynak araştırması yapar
ÖÇ04 Elde ettiği kaynakları derler
ÖÇ05 Elde ettiği sonuçları sözlü ve yazılı olarak sunar
ÖÇ06 Elde ettiği sonuçları uygular
ÖÇ07 Ekip çalışması yapmayı öğrenir
ÖÇ08 Bilimsel çalışma raporu sunar
ÖÇ09 Program kapsamında gelişme raporlarını sunuma hazırlar
ÖÇ10 Mesleki etik sorumluluğunu uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiğin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında sayısal ve istatistiksel çözümler üretir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar programlarını kullanarak rastgelelik içeren problemlerle ilgili model kurar, problemleri çözer, analiz yapar ve yorumlar
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiksel teknikleri kullanarak İstatistikle ilişkili farklı disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur ve problemlere çözüm üretir
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İstatistiksel yöntemler arasındaki farkı ayırt eder
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Proje Konusunun belirlenmesi Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Kaynak tarama-1 Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Kaynak tarama-2 Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Toplanan kaynakları düzenleme Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Program kapsamında gelişme raporlarını sunuma hazırlama Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Rapor sunumu-1 Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Rapor sunumu-2 Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Konuya ilişkin genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Rapor sunumu-3 Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Rapor sunumu-4 Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Rapor sunumu-5 Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Rapor sunumu-6 Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Rapor sunumu-7 Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Rapor sunumu-8 Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Rapor sunumu-9 Konuya ilişkin kaynak taraması ve incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuya ilişkin genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuya ilişkin genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 02:23