Genel Bilgi
Kod | SRT133 |
Ad | Seramik Kimyası 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Seramik sır, boya ve astar teknolojisinde kullanılan kimyasal maddelerin tanımı, yapısı ve özellikleri, hazırlanmaları, ısıl davranışlarının incelenmesi hakkında yeterli bilgi düzeyine ulaşmaları kazanması sağlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kimyasal temel kavramlar, Isı, sıcaklık, kütle, ağırlık, mol kavramı, bileşiklerin adlandırılması, bileşiklerin yüzde bileşimi ve hesaplaması, Kimyasal bağlar, seger formüllerinde kullanılan oksitler ve özellikleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Tüm genel kimya kitapları ders kaynağı olarak kullanılabilir...
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Maddenin özellikleri, sınıflandırılması, ölçümü (SI birim sistemleri), terimlerini öğrenir |
ÖÇ02 | Kimyasal elementler, Özellikleri, Mol kavramını öğrenir |
ÖÇ03 | Kimyasal elementler, Mol kavramı, seramik kimyasında mol kavramının kullanımını kavrayabilir |
ÖÇ04 | Yüzde bileşim ve kimyasal formüller, Seramik bileşiklerin ve hammaddelerin yüzde bileşimlerini hesaplayabilir |
ÖÇ05 | Seramik bileşiklerin çeşitleri ve formülleri, mol kavramı ve kimyasal bileşikler, seramik kimyasında kullanımını öğrenir |
ÖÇ06 | Seramik bileşiklerin çeşitleri ve formülleri, mol kavramı ve kimyasal bileşikler, özelliklerinin kavranması ve uygulamada nasıl olması gerektiğini kavrar |
ÖÇ07 | Mol kavramı ve seger formülü ilişkisi. Mol kavramınının seger formülünde uygulamasını kavrar |
ÖÇ08 | Kimyasal tepkimeler ve kimyasal eşitlikler, seramik ürünlerin fırınlama süreçlerini kavrayabilir |
ÖÇ09 | Seramik bünyelerde Kimyasal tepkimeler ve kimyasal eşitlikler, seramik ürünlerin fırınlama süreçlerinin hepsini kavrar |
ÖÇ10 | seramik renklendirici bileşikler, renk verme özelliklerinin kimyasala olarak inceler ve yorum yapabilir |
ÖÇ11 | Seramik sırlarında seramik renklendirici bileşikler, renk verme özelliklerini kavrar |
ÖÇ12 | Seramik ürünlerde kimyasal bağlar ve özelliklerini öğrenir |
ÖÇ13 | Sırlarda kimyasal bağlar ve özelliklerinin etkisini kavrar |
ÖÇ14 | Sır nedir, özellikleri nelerdir. Camlaşma nedir, sır ile camlaşmanın ilşikisini öğrenir |
ÖÇ15 | Seramik sırların özelliklerini kavrar ve uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Maddenin özellikleri, sınıflandırılması, ölçümü (SI birim sistemleri), | Maddenin özelliklerini, sınıflandırılmasını çalışarak gelir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Kimyasal elementler, | Kimyasal elementlerin neler olduğunu bilir, mol kavramı ilişkisini inceler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Kimyasal elementler, Mol kavramı, | Mol kavramı ve elementlerle ilgili bilgileri pekiştirerek gelir. Sınıfta uygulama yapılır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Yüzde bileşim ve kimyasal formüller | Yüzde bileşimi ile ilgili matematiksel terimleri öğrenerek gelir. Bunun yanında kimyasal formüllere giriş yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Seramik bileşiklerin çeşitleri ve formülleri, | Seramik bileşiklerin kimyasal formüllerini öğrenerek gelir. Bunlarla ilişkilendirmeyi yapabilir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Seramik bileşiklerin çeşitleri ve formülleri, mol kavramı ve kimyasal bileşikler, | Seramik bileşiklerin kimyasal formüllerini öğrenerek gelir. Bunlarla ilişkilendirmeyi yapabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Mol kavramı ve seger formülü | Seger kimdir. Seramik formülü niçin kullanılır. Mol kavramı ilişkisi nedir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | 7 haftalık konuları tekrar ederek, çeşitli kaynaklardan sorular çözülerek, sınava hazırlanabilir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Kimyasal tepkimeler ve kimyasal eşitlikler, seramik ürünlerin fırınlama süreçleri, | Kimyasal tepkime konusunu kimya kitaplarından araştırır ve Kimyasal tepkimeleri konusuna çalışarak gelir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | seramik renklendirici bileşikler, | Renk ve renklendirici bileşikler, renk verme özellikleri konusunu araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | seramik renklendirici bileşikler, renk verme özellikleri | Seramikte renk konusunu araştırır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Seramik ürünlerde kimyasal bağlar ve özellikleri, | Kimyasal bağlar konusunu araştırı ve seramikle ilişkisini kurar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Seramik ürünlerde kimyasal bağlar | Kimyasal bağların seramik ürünlere etkisini araştırır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Seramik ürünlerde sırların özellikleri | Sır kelimesini öğrenir, camın yapısını çalışır. Sır ve cam ilişkisini açıklayabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Sır ve camlaşma | Sırın nasıl oluştuğunu ve hangi kimyasal elementlerin oluşturduğunu çalışır. Camın oluşumunu çeşitli kaynaklardan araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün haftaların konularına çalışır, uygulama dersleri tekrar edilir. Sınavlara hazırlıklı gelir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün haftaların konularına çalışır, uygulama dersleri tekrar edilir. Sınavlara hazırlıklı gelir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |