SÖ706 Kubaşık Öğrenme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ706
Ad Kubaşık Öğrenme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KAMURAN TARIM


Dersin Amacı / Hedefi

Kubaşık öğrenme yönteminin temel prensiplerini, kubaşık öğrenme yönteminin bazı değişkenler üzerindeki etkililiğini ortaya koyan bilimsel çalışmaları öğretmek.

Dersin İçeriği

Kubaşık öğrenme ile ilgili temel kavramlar, tarihsel gelişim, öğrenme ve öğretme kuramları ve kubaşık öğrenme; kubaşık öğrenmede küme ve sınıf kimliği geliştirme, iletişim becerileri, düşünme becerileri, sosyal beceriler ile ilgili etkinlikler; kubaşık öğrenme teknikleri, kubaşık öğrenmede değerlendirme

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Doğan, A.; Bayrakçeken , S.; Doymuş, K. (2015). İşbirlikli Öğrenme Modeli ve Uygulanması, Anakara:Pegem.

Notlar

Açıkgöz, K. (2007). Aktif Öğrenme. BİLİŞ ÖZEL EĞİTİM DANIŞMANLIK YAYINLARI


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kubaşık öğrenme yöntemini diğer öğrenme yöntemleri ile karşılaştırır.
ÖÇ02 Kubaşık öğrenme yönteminin uygulanmasında gerekli olan sosyal becerileri bilir
ÖÇ03 Kubaşık öğrenme yöntemine uygun küme oluşturma tekniklerini bilir ve uygular
ÖÇ04 Kubaşık öğrenme yönteminin yapılandırılmamış tekniklerini bilir.
ÖÇ05 Kubaşık öğrenme yönteminin yapılandırılmış tekniklerinin bilir.
ÖÇ06 Kubaşık öğrenme tekniklerinin işe koşulduğu ders planları hazırlar.
ÖÇ07 Kubaşık öğrenme yöntemine uygun değerlendirme yöntemlerini uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kaynakların ve ders işlenişinin tanıtılması kaynakların elde edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Kubaşık öğrenme yönteminin temel ilkeleri method İlgili kaynaklardan farklı örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kubaşık Öğrenme yönteminde kümelerin oluşturulması İlgili kaynaklardan farklı örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
4 Kubaşık Öğrenme Yönteminde küme bilinci oluşturma İlgili kaynaklardan farklı örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Kubaşık öğrenme yönteminde Değerlendirme İlgili kaynaklardan farklı örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Kubaşık Öğrenme yönteminde sınıf yönetimi İlgili kaynaklardan farklı örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
7 Kubaşık öğrenme yönteminde yapılandırılmamış teknikler İlgili kaynaklardan farklı örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav ödev hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Kubaşık öğrenme yönteminde yapılandırılmış teknikler İlgili kaynaklardan farklı örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Yöntemin ilköğretim Matematik dersindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması İlgili kaynaklardan farklı örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Yöntemin ilköğretim Matematik dersindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması 2 İlgili kaynaklardan Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Yöntemin ilköğretim Matematik dersindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması 3 lgili kaynaklardan farklı örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Yöntemin ilköğretim Matematik dersindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması 4 İlgili kaynaklardan farklı örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Yöntemin ilköğretim Matematik dersindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması 5 İlgili kaynaklardan farklı örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Yöntemin ilköğretim Matematik dersindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması 6 İlgili kaynaklardan farklı örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Final sınavı portfolya hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
17 Final sınavı portfolya hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 02:39