Genel Bilgi
Kod | SRS317 |
Ad | Heykel |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Leman KALAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Leman KALAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sanat ve tasarıma yönelik olarak el-göz koordinasyonunu geliştirmek, görsel algıyı geliştirmek, estetik değerlerin oluşması, özgün ve yaratıcı sanat eserlerinin ortaya çıkmasına yönelik olarak seramik malzeme ile üç boyutlu proje geliştirme, şekillendirme, renklendirme ve sırlama aşamaları için gerekli olan teorik ve pratik bilginin verilmesi.
Dersin İçeriği
Seramik malzeme ve anatomik modellemeye yönelik olarak proje geliştirme, çizim ve taslak çalışmaları, biçimlendirme için uygun olan malzemenin tespiti ve hazırlanması, anatomi ile ilgili teorik bilgi, şekillendirme aşaması hakkında uygulamaya yönelik bilgiler verilmesi, kurutma, perdahlama, oksitleme, astarlama, bisküvi pişirimi ve sır pişirimi aşamaları hakkında bilgilendirme, sonuçların değerlendirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Sevim C. (1994). Türkiye’de Seramik Heykel, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlilik Tezi, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Eskişehir.
Notlar
Modern Sanatta Figüratif Seramik Heykeller, Eda Kaytan, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü 2009
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişir |
ÖÇ02 | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
ÖÇ03 | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur |
ÖÇ04 | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır |
ÖÇ05 | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje ve uygulama yöntemleri belirlenir. Projenin gerçekleştirilmesi aşamalarında ortaya çıkabilecek güçlükler tartışılır. Malzeme tespiti gerçekleştirilir. | Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Belirlenen projeyi destekler nitelikte varsa öncülleri ve çağdaşları üzerinde düşünceler, yorumlar. | Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
3 | Gerçekleştirilecek seramik heykelin canlı modelinin araştırılması, etüd edilmesi, etüde uygun hammadde seçimi ve küçük boyutlu maket çalışmalarının gerçekleştirilmesi. | Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Maket çalışmaların üzerinde yorumlar, değerlendirmeler ve seçimler. Seçilen maketlerin büyütülmesi, bu aşamada kullanılacak hammadde seçimi. | Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Seramik heykelde kullanılacak malzemenin şekillendirmeye uygun hale getirilmesi, seramik malzemedeki toplam küçülmeye göre, elde edilmek istenen büyüklüğün hesaplanması. | Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Şekillendirme çalışmaları, denetleme ve yönlendirme çalışmaları. 1 | Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Şekillendirme çalışmaları, denetleme ve yönlendirme çalışmaları. 2 | Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Detay çalışmalar, perdahlama veya doku çalışmaları. 1 | Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Detay çalışmalar, perdahlama veya doku çalışmaları. 2 | Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Deri sertliği kıvamında yapılması gereken renklendirme ve astarlama çalışmaları. | Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Çalışmaların sağlıklı biçimde kurutulması ve İlk pişirim aşaması. | Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | İlk pişirim sonrası oksitlerle ve pigment boyalarla renklendirme, astarlama ve sırlama çalışmaları. | Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | İkinci pişirim aşaması ve sonrasında çalışmaların değerlendirilmesi. 1 | Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | İkinci pişirim aşaması ve sonrasında çalışmaların değerlendirilmesi. 2 | Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. Çalışmanın ve dosyanın sunumu için gerekli hazırlıkların yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çalışmanın ve dosyanın sunumu için gerekli hazırlıkların yapılması. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çalışmanın ve dosyanın sunumu için gerekli hazırlıkların yapılması. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |