SRS317 Heykel

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRS317
Ad Heykel
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Leman KALAY
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Leman KALAY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sanat ve tasarıma yönelik olarak el-göz koordinasyonunu geliştirmek, görsel algıyı geliştirmek, estetik değerlerin oluşması, özgün ve yaratıcı sanat eserlerinin ortaya çıkmasına yönelik olarak seramik malzeme ile üç boyutlu proje geliştirme, şekillendirme, renklendirme ve sırlama aşamaları için gerekli olan teorik ve pratik bilginin verilmesi.

Dersin İçeriği

Seramik malzeme ve anatomik modellemeye yönelik olarak proje geliştirme, çizim ve taslak çalışmaları, biçimlendirme için uygun olan malzemenin tespiti ve hazırlanması, anatomi ile ilgili teorik bilgi, şekillendirme aşaması hakkında uygulamaya yönelik bilgiler verilmesi, kurutma, perdahlama, oksitleme, astarlama, bisküvi pişirimi ve sır pişirimi aşamaları hakkında bilgilendirme, sonuçların değerlendirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Sevim C. (1994). Türkiye’de Seramik Heykel, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlilik Tezi, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Eskişehir.

Notlar

Modern Sanatta Figüratif Seramik Heykeller, Eda Kaytan, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü 2009


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 El becerisi ve göz koordinasyonu gelişir
ÖÇ02 Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür
ÖÇ03 Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
ÖÇ04 Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
ÖÇ05 Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Proje ve uygulama yöntemleri belirlenir. Projenin gerçekleştirilmesi aşamalarında ortaya çıkabilecek güçlükler tartışılır. Malzeme tespiti gerçekleştirilir. Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
2 Belirlenen projeyi destekler nitelikte varsa öncülleri ve çağdaşları üzerinde düşünceler, yorumlar. Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
3 Gerçekleştirilecek seramik heykelin canlı modelinin araştırılması, etüd edilmesi, etüde uygun hammadde seçimi ve küçük boyutlu maket çalışmalarının gerçekleştirilmesi. Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
4 Maket çalışmaların üzerinde yorumlar, değerlendirmeler ve seçimler. Seçilen maketlerin büyütülmesi, bu aşamada kullanılacak hammadde seçimi. Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
5 Seramik heykelde kullanılacak malzemenin şekillendirmeye uygun hale getirilmesi, seramik malzemedeki toplam küçülmeye göre, elde edilmek istenen büyüklüğün hesaplanması. Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
6 Şekillendirme çalışmaları, denetleme ve yönlendirme çalışmaları. 1 Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
7 Şekillendirme çalışmaları, denetleme ve yönlendirme çalışmaları. 2 Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Detay çalışmalar, perdahlama veya doku çalışmaları. 1 Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
10 Detay çalışmalar, perdahlama veya doku çalışmaları. 2 Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
11 Deri sertliği kıvamında yapılması gereken renklendirme ve astarlama çalışmaları. Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
12 Çalışmaların sağlıklı biçimde kurutulması ve İlk pişirim aşaması. Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
13 İlk pişirim sonrası oksitlerle ve pigment boyalarla renklendirme, astarlama ve sırlama çalışmaları. Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
14 İkinci pişirim aşaması ve sonrasında çalışmaların değerlendirilmesi. 1 Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
15 İkinci pişirim aşaması ve sonrasında çalışmaların değerlendirilmesi. 2 Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. Çalışmanın ve dosyanın sunumu için gerekli hazırlıkların yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Çalışmanın ve dosyanın sunumu için gerekli hazırlıkların yapılması. Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Çalışmanın ve dosyanın sunumu için gerekli hazırlıkların yapılması. Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.12.2024 10:02