Genel Bilgi
Birim | GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ |
SERAMİK PR. | |
Kod | SRS453 |
Ad | Seramik Tasarımında Yeni Yaklaşımlar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SUNA ÇETİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SUNA ÇETİN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tasarım ve trend kavramları, seramikte klasik ve modern trendler ve bunların örneklerine ait detaylı bilgiyi edinmektir.
Dersin İçeriği
Son yıllarda seramik sektöründeki tasarım eğilimleri ve bunların örnekleri
Dersin Ön Koşulu
Dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Seramik Araştırmaları Dergileri, 2015-2022
Notlar
Konuyla ilgili araştırma makaleleri ve internet veri tabanlı kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tasarım ve Trend kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Seramik karoları tasarım açısından geçmişten günümüze değerlendirir. |
ÖÇ03 | Son yıllarda ivme kazanan seramik sektöründeki lider kuruluşları tanır. |
ÖÇ04 | Seramik banyo grubu ürünlerin tasarım açısından geçmişten günümüze değerlendirir. |
ÖÇ05 | Seramik sektöründe trendi belirleyen faktörleri açıklar. |
ÖÇ06 | Seramik sektöründe Türkiyenin yerini değerlendirir |
ÖÇ07 | Türkiye ve dünyaca ünlü seramik tasarımcıları tanır. |
ÖÇ08 | Orjinal bir endüstriyel ürün tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincindedir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde sorumluluk alarak çalışır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El-göz koordinasyonu kurar | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu düşünerek becerisi gelişir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile kendini sürekli olarak yeniler | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanır | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tasarım Kavramı | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Trend kavramı | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | Seramik karoların tasarım açısından geçmişten günümüze değerlendirilmesi | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Seramik karoların dekor tasarımlarının geçmişten günümüze değerlendirilmesi | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Son yıllarda ivme kazanan seramik sektöründeki lider kuruluşlara bakış | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Son yıllarda ivme kazanan seramik kaplama malzemelerinin durumu | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
7 | Seramik banyo grubu ürünlerin tasarım açısından geçmişten günümüze değerlendirilmesi | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Seramik banyo grubu ürünlerin teknolojik açısından geçmişten günümüze değerlendirilmesi | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
9 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
10 | Seramik sektöründe tasarımı belirleyen etmenler | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Seramik sektöründe trendi belirleyen etmenler | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Seramik sektöründe Türkiyenin yeri | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Türkiye'de üretilen seramik kaplama malzemeleri | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Yerli ünlü seramik tasarımcılar | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Dünyaca ünlü seramik tasarımcılar | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Proje / Tasarım | 40 | 16 |
1. Ara Sınav | 60 | 24 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |