SRS439 Endüstriyel Seramik Tasarımı 1

15 AKTS - 4-4 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 6 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRS439
Ad Endüstriyel Seramik Tasarımı 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 15 AKTS
Yerel Kredi 6 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Leman KALAY
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Leman KALAY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, öğrencilerin endüstriyel çoğaltma yöntemlerini sadece teknik bir süreç olarak değil, aynı zamanda sanatsal bir ifade biçimi olarak kavramalarını amaçlar. Ders boyunca öğrenciler, endüstriyel kalıplarla şekillendirme sürecini öğrenirken, bu süreçle ortaya çıkan işlerini bir sanat eseri olarak nasıl kavramsallaştırabileceklerini keşfedeceklerdir. Kalıpla şekillendirmenin seri üretim boyutunu anladıkları gibi, bu teknikleri sanatsal bir mesajla birleştirerek özgün ve yenilikçi kavramsal projeler üreteceklerdir. Bu bağlamda, öğrencilerden yalnızca teknik becerilerini değil, aynı zamanda eleştirel düşünme ve sanatsal ifade yeteneklerini de geliştirmeleri beklenmektedir. Süreç sonunda, her öğrenci, bireysel bir kavramsal tema etrafında şekillendirilmiş bir enstalasyon oluşturacak ve bu projelerini profesyonel bir sergi formatında sunacaklardır. Bu projeler, öğrencilerin endüstriyel çoğaltma tekniklerini nasıl sanatsal bir üretim aracı haline getirdiklerini ortaya koyacak ve sanatsal vizyonlarını izleyiciye aktarmalarına olanak sağlayacaktır.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği, endüstriyel seramik tasarımı ve çoğaltma yöntemlerinin temellerini öğreterek öğrencilerin bu teknikleri sanatsal bir ifadeye dönüştürmelerini sağlamayı amaçlar. Endüstriyel üretim süreçleri, genellikle seri üretim ve işlevsellik odaklı olarak görülürken, bu ders öğrencilerin bu süreçleri kavramsal bir yaklaşımla ele alarak yaratıcı çözümler üretmelerini teşvik eder. İlk haftalarda, kavramsal sanatın temelleri, enstalasyon sanatı ve bu iki alanın seramikle olan ilişkisi teorik olarak ele alınacaktır. Dersin ilerleyen aşamalarında, öğrenciler kendi projelerini geliştirmeye başlayacak ve bu projeler, kavramsal bir tema etrafında şekillenecektir. Proje sürecinde öğrenciler, kavram geliştirme, araştırma, tasarım ve üretim aşamalarını deneyimleyecek ve sonunda kişisel projelerini sergilemeye hazır hale getireceklerdir. Bu süreçte, öğrenciler hem teknik bilgi ve becerilerini hem de sanatsal vizyonlarını geliştirerek, endüstriyel seramik tasarımını bir sanat formu olarak nasıl kullanacaklarını öğreneceklerdir. Tasarım; araştırma, eskiz, teknik resim, bilgisayarda tasarım ve model maketleri yapımı gibi aşamalardan oluşur. Sunulan projelerden bir tanesi dersin öğretim elemanı tarafından (veya jüri tarafından) seçilir. Üretim aşamasına geçilir. Üretimi tamamlanan proje, sunum paftasıyla birlikte sergilenerek dersin öğretim elamanı tarafından (veya oluşturulan jüri tarafından) değerlendirmeye alınır.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersi seçen öğrencilerin, endüstriyel şekillendirme yöntemlerine dair alttan kalan herhangi bir dersinin olmaması gerekmektedir. Derse katılacak öğrencilerin endüstriyel şekillendirme tekniklerine hakim olmaları ve bu yöntemleri sanatsal üretimlerinde bir ifade aracı olarak kullanabilmeleri beklenmektedir.

Kaynaklar

Endüstriyel Seramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri - Müçteba KUNDUL

Notlar

Konu ile ilgili bildiri kitapları, tezler, dergiler, araştırma raporları, internet veri tabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seçtiği endüstri alanına göre bağımsız proje yapar
ÖÇ02 Endüstriyel seramik ürün tasarım projeleri hazırlar
ÖÇ03 Endüstriyel seramik ürün tasarım projelerinin sunumunu yapar
ÖÇ04 Projeyi detaylandırır, detay çözümlerini düşünür, uygular
ÖÇ05 Endüstriyel seramik üretiminde malzeme -ürün ilişkisini analiz eder
ÖÇ06 Belirlenen tasarım projesini üretir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Endüstriyel üretimde alan belirlemesi ve projelendirmesi konularının önerilmesi Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
2 Endüstriyel üretimde alan belirlemesi ve projelendirmesi konularının belirlenmesi Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
3 Alana göre tasarımın projelendirilmesi Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
4 Projenin teknik detayının çözümlenmesi ve teknik çiziminin yapılması Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
5 Projedeki tasarımın üretim aşamalarının irdelenmesi Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
6 Tasarım projesinin modellemelerinin yapılması Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
7 Tasarım projesinin modellemelerinin yapılmasının devam etmesi Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Tasarım projesinin kalıplarının yapılması Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
10 Tasarım projesinin kalıplarının yapılmasının devam etmesi Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
11 Üretim aşamasına geçilmesi Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
12 Döküm çamurunun hazırlanması Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
13 Rötuş yapılarak kurutmaya bırakılması Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
14 Sırlama ve boyama yapılması Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
15 Üretimin gerçekleştirilmesi ve fırınlanması Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 13 182
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 25 25
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 25 25
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü (Saat) 369
Toplam İş Yükü / 25 (s) 14,76
AKTS 15 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.02.2025 06:20