ME703 Uygulamalı Eğitim İstatistiği I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME703
Ad Uygulamalı Eğitim İstatistiği I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KAMURAN TARIM
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. KAMURAN TARIM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu kursun temel amacı eğitimde uygulanan temel istatistik kavramlarını kazandırmak ve sosyal bilimlerde kullanılan parametrik ve parametrik olmayan tekniklerin uygulamalarını yürütebilmektir.

Dersin İçeriği

Temel istatistik kavramları, betimleyici istatistikler, korelasyon, hipotez testi, fark testleri, ki-kare analizi, SPSS paket programı yardımıyla istatistiksel veri analiz yapma

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem

Notlar

Özyürek, R. ; Tarım, K. (2020). Psikolojik Danışmada İstatistik Ve IBM Spss Uygulamaları. Pegem


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel istatistik kavramları açıklar
ÖÇ02 Merkezi eğilim ölçülerini karşılaştırır
ÖÇ03 Dağılım ölçülerini açıklar
ÖÇ04 SPSS paket programında değişken tanımlar
ÖÇ05 SPSS paket programında veri girişi yapar
ÖÇ06 Hipotez testlerini açıklar
ÖÇ07 Bağımsız gruplar t testinin kullanım durumlarını açıklar
ÖÇ08 Bağıımlı gruplar t testinin kullanım durumlarını açıklar
ÖÇ09 Tteslerini SPSS kullanarak yapar
ÖÇ10 Varyans analizinin kullanım durumlarını açıklar
ÖÇ11 Varyans analizini SPSS kullanarak yapar
ÖÇ12 Veri analizinden sonra rapor oluşturur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 2
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel İstatistikkavramlar -Değişken türleri -Ölçme ve Ölçek türleri Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm 1 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Verilerin düzenlenmesi -Özgün frekans tablosunun oluşturulması -Araştırmalarda kullanılan frekans yüzde tablolarını incelenmesi Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm 2 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Merkezi eğilim ölçüleri -Dalyaprakgrafikleri, tepe değer, ortanca, aritmetik ortalama, -Tepe değer, ortanca ve ortalamanın karşılaştırılması Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm 3 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
4 Dağılma ölçüleri -Standart sapma -Varyans Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm 4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Korelasyon teknikleri Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm 5 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 SPSS paket programı tanıtılması -Değişken tanımlama -Bazı komutların tanıtılması Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm 6 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 SPSS paket programı kullanarak veri girişi yapma Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm 6 devamı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav ödev hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
9 Hipotez testleri -Hipotez testi basamakları Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm 7 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Fark testleri -Bağımsız gruplar t testi Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm 8 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Fark testleri -Bağımlı gruplar t testi Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm 8 devamı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Bağımlı ve Bağımsız gruplar t-testi örnek uygulamalar Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm 8 devamı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Tek yönlü varyans analizi Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm 9 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Tek yönlü varyans analizi örnek uygulamaları Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm 9 devamı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Non parametrik testler -ki-kare analizi Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm 10 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 03:04