Genel Bilgi
Kod | EBS419 |
Ad | Olgularla Perinatoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
.Eğitimleri sırasında ve mezuniyetleri sonrasında öğrencilerin normal ilerleyen gebeliklerin hangi durumlarda yüksek riske evrilebileceği öngörüsünü katmak, gebeliğin normal ve anormal ilerleyişini ayırt etmelerini sağlamak, riskli gebelikleri yönetmelerini sağlamak
Dersin İçeriği
Riskli gebelik olgularına yönelik vaka analizleri yaparak sürecin yönetimi
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
James, D. K., Steer, P. J., Weiner, C. P., & Gonik, B. (2010). High risk pregnancy e-book: Management options-expert consult. Elsevier Health Sciences. Spong, C. Y., & Lockwood, C. J. (Eds.). (2023). Queenan's Management of High-risk Pregnancy: An Evidence-based Approach. John Wiley & Sons.
Notlar
James, D. K., Steer, P. J., Weiner, C. P., & Gonik, B. (2010). High risk pregnancy e-book: Management options-expert consult. Elsevier Health Sciences. Spong, C. Y., & Lockwood, C. J. (Eds.). (2023). Queenan's Management of High-risk Pregnancy: An Evidence-based Approach. John Wiley & Sons.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gebeliğin fizyolojik, anatomik ve endokrinolojik normal ilerleyişini tanımlar |
ÖÇ02 | Riskli gebelikleri tanımlar |
ÖÇ03 | Riskli gebelik olgularında süreci yönetir. |
ÖÇ04 | Riskli gebeliklerin tedavilerinde ne yapılması gerektiğini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Prekonsepsiyonel dönem, gebelik, doğum, doğum sonu, yenidoğan, kadının tüm yaşam dönemlerindeki ve üreme sağlığına ilişkin ihtiyaçları karşılayabilecek ve yaşanabilecek sorunları bütüncül ebelik yaklaşımıyla değerlendirebilecek bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gebelik öncesi dönemden başlayarak kadının, yenidoğanın ve ailesinin fiziksel psikolojik ve sosyal sağlığının korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesine yönelik bakım gereksinimlerini ebelik bakımının kavram ve kurallarını temel alarak karşılar. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Normal doğumları kendi sorumluluğunda gerçekleştirir | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gebelik, doğum ve doğum sonu süreçlerde riskli durumları saptar ve bu süreçleri problem çözme, eleştirel düşünme, kritik/ bağımsız karar verme becerilerini kullanarak yönetir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kadın sağlığı, yeni doğan ve ebelik bakımı ile ilgili sağlık bakım sonuçlarını değerlendirmek, iyileştirmek, analiz etmek ve yorumlamak için bilimsel araştırma faaliyetleri yürütür ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplum sağlığını koruyucu bütüncül ve kültüre duyarlı sağlık uygulamalarını gerçekleştirmek için mesleki yetkinliğini, yaratıcılığını, yenilikçi bakış açısını, eğiticilik ve danışmanlık becerilerini kullanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ebelik bakımını güçlendirmek ve kanıta dayalı bilgiyi geliştirmek için sağlık bakım uygulamalarının etkinliğini değerlendirir, bireysel ve/veya farklı disiplinler ile bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır ve sonuçlarını uygulama alanına yansıtır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile ebelik hizmetlerinin kalitesini, güncelliğini ve güvenilirliğini arttırmak için bilgi sistemlerini, bilişim teknolojilerini ve diğer yenilikçi teknolojileri kullanır, ulusal/uluslararası literatürü ve bilimsel toplantıları yabancı dilini kullanarak takip eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilişsel, sosyal, kültürel ve entelektüel alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirler | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim, farkındalık ve işbirliği becerilerini kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki kuruluşlara/STK’lara aktif katılım, farklı disiplinlerle iletişim ve klinik öğretim konularında ebelik hizmetlerinde liderlik sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki görev, yetki ve sorumluluklarını kültürel özellikler, etik kurallar, kalite yönetimi ve yasaları önceleyerek gerçekleştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gebeliğin tanımı ve normal süreç | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Örnek Olay |
2 | Fetal fizyoloji | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Örnek Olay |
3 | Maternal fizyoloji | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Örnek Olay |
4 | Prekonsepsiyonel değerlendirme ve prenatal bakım I | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Örnek Olay |
5 | Prekonsepsiyonel değerlendirme ve prenatal bakım II | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Örnek Olay |
6 | Riskli gebelikler I | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
7 | Riskli gebelikler II | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Örnek Olay |
8 | Ara Sınavlar | Okuma, araştırma, tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Abortus, ektopik gebelik | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Örnek Olay |
10 | Fetal iyilik hali değerlendirilmesi I | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay |
11 | Fetal iyilik hali değerlendirilmesi II | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
12 | Prenatal tarama ve tanı testleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay |
13 | Obstetrik kanamalar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Örnek Olay |
14 | Acil Obstetrik Bakım ve Sevk Kriterleri l | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
15 | Acil Obstetrik Bakım ve Sevk Kriterleri -ll | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, araştırma, tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, araştırma, tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |