EBS112 Üniversitede Yaşam Kültürü

2 AKTS - 1-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBS112
Ad Üniversitede Yaşam Kültürü
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ÖZTÜRK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ÖZTÜRK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilerin üniversite kavramı ve anlayışı hakkında genel bilgi edinmesini; üniversite yaşamına ilişkin yönetmelik ve yönergeler konusunda bilgilenmelerini; ulusal ve uluslararası olanaklar hakkında fikir sahibi olmalarını sağlamak ve onlara üniversitenin yönetim ve hizmet birimlerini tanıtmak; öğrencilerin çeşitli bilimsel, kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklere katılımını arttırmaktır

Dersin İçeriği

Üniversite bünyesinde bulunan kütüphane, sağlık, kültür, spor merkezleri gibi birimler; öğrenci kulüpleri, sanat ve bilim kulüpleri; üniversitedeki ulusal ve ulusalararası olanaklar ve eğitim konuları; öğrenci işlerine ilişkin yönetmelikler; her ay Adana da düzenlenen bilimsel ve kültürel etkinlikler, Adana tanıtımı

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Ders notu

Notlar

Çukurova Üniversitesi web sayfası. www.cu.edu.tr ÇÜ. Öğrenci Eğitim öğretim Sistemi web sayfası. https://tercih.cu.edu.tr/


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Üniversite kavramını bilir
ÖÇ02 Üniversite yaşamına yönelik yönetmelik ve yönergeleri açıklar
ÖÇ03 Çukurova Üniversitesi ile ilgili temel bilgileri edinir, Üniversitenin yerleşkelerini ve yakın çevresini tanır.
ÖÇ04 Üniversitenin misyon, vizyon, yaklaşım ve kurallarını tanımlar, değerlerini benimser
ÖÇ05 sosyal sorumluluk bilinci kazanır
ÖÇ06 Bilimsel, sosyal ve kültürel, sanatsal, sportif etkinliklerinin önemini kavrar.
ÖÇ07 Yaratıcı ve eleştirel düşünme becerisi kazanır, karar verme becerilerini arttırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Prekonsepsiyonel dönem, gebelik, doğum, doğum sonu, yenidoğan, kadının tüm yaşam dönemlerindeki ve üreme sağlığına ilişkin ihtiyaçları karşılayabilecek ve yaşanabilecek sorunları bütüncül ebelik yaklaşımıyla değerlendirebilecek bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
PÖÇ02 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gebelik öncesi dönemden başlayarak kadının, yenidoğanın ve ailesinin fiziksel psikolojik ve sosyal sağlığının korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesine yönelik bakım gereksinimlerini ebelik bakımının kavram ve kurallarını temel alarak karşılar.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Normal doğumları kendi sorumluluğunda gerçekleştirir
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gebelik, doğum ve doğum sonu süreçlerde riskli durumları saptar ve bu süreçleri problem çözme, eleştirel düşünme, kritik/ bağımsız karar verme becerilerini kullanarak yönetir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kadın sağlığı, yeni doğan ve ebelik bakımı ile ilgili sağlık bakım sonuçlarını değerlendirmek, iyileştirmek, analiz etmek ve yorumlamak için bilimsel araştırma faaliyetleri yürütür ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplum sağlığını koruyucu bütüncül ve kültüre duyarlı sağlık uygulamalarını gerçekleştirmek için mesleki yetkinliğini, yaratıcılığını, yenilikçi bakış açısını, eğiticilik ve danışmanlık becerilerini kullanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ebelik bakımını güçlendirmek ve kanıta dayalı bilgiyi geliştirmek için sağlık bakım uygulamalarının etkinliğini değerlendirir, bireysel ve/veya farklı disiplinler ile bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır ve sonuçlarını uygulama alanına yansıtır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile ebelik hizmetlerinin kalitesini, güncelliğini ve güvenilirliğini arttırmak için bilgi sistemlerini, bilişim teknolojilerini ve diğer yenilikçi teknolojileri kullanır, ulusal/uluslararası literatürü ve bilimsel toplantıları yabancı dilini kullanarak takip eder. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilişsel, sosyal, kültürel ve entelektüel alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirler 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Etkili iletişim, farkındalık ve işbirliği becerilerini kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki kuruluşlara/STK’lara aktif katılım, farklı disiplinlerle iletişim ve klinik öğretim konularında ebelik hizmetlerinde liderlik sağlar. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki görev, yetki ve sorumluluklarını kültürel özellikler, etik kurallar, kalite yönetimi ve yasaları önceleyerek gerçekleştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı, faaliyet ve işleyişin açıklanması Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
2 Üniversite tanıtım (oryantasyon) programı Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
3 Üniversite kavramı ve anlayışı Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
4 Öğrenciler için yasa yönetmelik ve yönergeler hakkında bilgi verilmesi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
5 Sağlık hizmetleri, mediko, burslar hakkında bilgi verilmesi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
6 Kütüphaneye gezi ve kütüphanedeki olanakların tanıtılması Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
7 Erasmus,Farabi ve Mevlana Programları hakkında bilgi verilmesi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Uluslararası olanaklar hakkında bilgi verilmesi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
10 Üniversite ve şehirde sosyal etkinlikler Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
11 Üniversite ve şehirde kültürel etkinlikler Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
12 Üniversite ve şehirde sanatsal etkinlikler Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
13 Üniversite ve şehirde sportif etkinlikler Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
14 Üniversitede mesleki bilimsel etkinlikler Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
15 Üniversitede sosyal sorumluluk etkinlikleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 62
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,48
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 03:15