EBS223 Ebelikte Toplumsal Duyarlılık ve Gönüllülük

3 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBS223
Ad Ebelikte Toplumsal Duyarlılık ve Gönüllülük
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Ayseren ÇEVİK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Ayseren ÇEVİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin ebelik alanında toplumsal sorumluluk ve gönüllülük faaliyetlerine gönüllü katılımlarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Toplumsal duyarlılık ve gönüllülük faaliyetleri, hedef kitle belirleme, toplumun çözüm gerektiren sorunlarına karşı duyarlılık gösterebilme, mevcut sorunları tespit etme ve çözüm önerileri üretme, toplumsal duyarlılık faaliyetlerine gönüllü olarak katılma.

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

Özgen E. (2006). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri. İstanbul: Maviağaç Yayıncılık.

Notlar

Özgen E. (2017). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri. İstanbul: Profil Yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toplumsal duyarlılık ve gönüllülük faaliyetlerini açıklar.
ÖÇ02 Toplumsal duyarlılık ve gönüllülük faaliyetlerine örnekler verir.
ÖÇ03 Topluma hizmet uygulamalarının ve sosyal sorumluluk projelerinin hazırlanma aşamalarını açıklar.
ÖÇ04 Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Prekonsepsiyonel dönem, gebelik, doğum, doğum sonu, yenidoğan, kadının tüm yaşam dönemlerindeki ve üreme sağlığına ilişkin ihtiyaçları karşılayabilecek ve yaşanabilecek sorunları bütüncül ebelik yaklaşımıyla değerlendirebilecek bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
PÖÇ02 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gebelik öncesi dönemden başlayarak kadının, yenidoğanın ve ailesinin fiziksel psikolojik ve sosyal sağlığının korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesine yönelik bakım gereksinimlerini ebelik bakımının kavram ve kurallarını temel alarak karşılar.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Normal doğumları kendi sorumluluğunda gerçekleştirir
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gebelik, doğum ve doğum sonu süreçlerde riskli durumları saptar ve bu süreçleri problem çözme, eleştirel düşünme, kritik/ bağımsız karar verme becerilerini kullanarak yönetir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kadın sağlığı, yeni doğan ve ebelik bakımı ile ilgili sağlık bakım sonuçlarını değerlendirmek, iyileştirmek, analiz etmek ve yorumlamak için bilimsel araştırma faaliyetleri yürütür ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplum sağlığını koruyucu bütüncül ve kültüre duyarlı sağlık uygulamalarını gerçekleştirmek için mesleki yetkinliğini, yaratıcılığını, yenilikçi bakış açısını, eğiticilik ve danışmanlık becerilerini kullanır. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ebelik bakımını güçlendirmek ve kanıta dayalı bilgiyi geliştirmek için sağlık bakım uygulamalarının etkinliğini değerlendirir, bireysel ve/veya farklı disiplinler ile bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır ve sonuçlarını uygulama alanına yansıtır. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile ebelik hizmetlerinin kalitesini, güncelliğini ve güvenilirliğini arttırmak için bilgi sistemlerini, bilişim teknolojilerini ve diğer yenilikçi teknolojileri kullanır, ulusal/uluslararası literatürü ve bilimsel toplantıları yabancı dilini kullanarak takip eder. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilişsel, sosyal, kültürel ve entelektüel alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirler 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Etkili iletişim, farkındalık ve işbirliği becerilerini kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki kuruluşlara/STK’lara aktif katılım, farklı disiplinlerle iletişim ve klinik öğretim konularında ebelik hizmetlerinde liderlik sağlar. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki görev, yetki ve sorumluluklarını kültürel özellikler, etik kurallar, kalite yönetimi ve yasaları önceleyerek gerçekleştirir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Toplumsal duyarlılığa giriş Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
2 Toplumsal duyarlılık ve önemi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
3 Toplumsal gönüllülük ve önemi Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Toplumdaki dezavantajlı gruplar Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösteri, Problem Çözme
5 Ebelik hizmetleri bağlamında toplumsal duyarlılık ve gönüllülük Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
6 Ebelikte toplumsal duyarlılık ve gönüllülük faaliyetleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Bireysel Çalışma
7 Toplumsal duyarlılık ve gönüllülük faaliyetlerine örnekler - 1 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay
8 Ara Sınavlar Okuma, araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Toplumsal duyarlılık ve gönüllülük faaliyetlerine örnekler - 2 Okuma, tekrar etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Gösteri
10 Toplumsal duyarlılık ve gönüllülük faaliyetleri hazırlama - 1 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma
11 Toplumsal duyarlılık ve gönüllülük faaliyetleri hazırlama - 2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
12 Toplumsal duyarlılık ve gönüllülük faaliyetleri hazırlama - 3 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması
13 Toplumsal duyarlılık ve gönüllülük faaliyetleri hazırlama - 4 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
14 Toplumsal duyarlılık ve gönüllülük faaliyetleri - 1 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Grup Çalışması, Anlatım
15 Toplumsal duyarlılık ve gönüllülük faaliyetleri - 2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, araştırma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, araştırma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 12:14