Genel Bilgi
Kod | EBS223 |
Ad | Ebelikte Toplumsal Duyarlılık ve Gönüllülük |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Ayseren ÇEVİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Ayseren ÇEVİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin ebelik alanında toplumsal sorumluluk ve gönüllülük faaliyetlerine gönüllü katılımlarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Toplumsal duyarlılık ve gönüllülük faaliyetleri, hedef kitle belirleme, toplumun çözüm gerektiren sorunlarına karşı duyarlılık gösterebilme, mevcut sorunları tespit etme ve çözüm önerileri üretme, toplumsal duyarlılık faaliyetlerine gönüllü olarak katılma.
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Özgen E. (2006). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri. İstanbul: Maviağaç Yayıncılık.
Notlar
Özgen E. (2017). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri. İstanbul: Profil Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toplumsal duyarlılık ve gönüllülük faaliyetlerini açıklar. |
ÖÇ02 | Toplumsal duyarlılık ve gönüllülük faaliyetlerine örnekler verir. |
ÖÇ03 | Topluma hizmet uygulamalarının ve sosyal sorumluluk projelerinin hazırlanma aşamalarını açıklar. |
ÖÇ04 | Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Prekonsepsiyonel dönem, gebelik, doğum, doğum sonu, yenidoğan, kadının tüm yaşam dönemlerindeki ve üreme sağlığına ilişkin ihtiyaçları karşılayabilecek ve yaşanabilecek sorunları bütüncül ebelik yaklaşımıyla değerlendirebilecek bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gebelik öncesi dönemden başlayarak kadının, yenidoğanın ve ailesinin fiziksel psikolojik ve sosyal sağlığının korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesine yönelik bakım gereksinimlerini ebelik bakımının kavram ve kurallarını temel alarak karşılar. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Normal doğumları kendi sorumluluğunda gerçekleştirir | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gebelik, doğum ve doğum sonu süreçlerde riskli durumları saptar ve bu süreçleri problem çözme, eleştirel düşünme, kritik/ bağımsız karar verme becerilerini kullanarak yönetir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kadın sağlığı, yeni doğan ve ebelik bakımı ile ilgili sağlık bakım sonuçlarını değerlendirmek, iyileştirmek, analiz etmek ve yorumlamak için bilimsel araştırma faaliyetleri yürütür ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplum sağlığını koruyucu bütüncül ve kültüre duyarlı sağlık uygulamalarını gerçekleştirmek için mesleki yetkinliğini, yaratıcılığını, yenilikçi bakış açısını, eğiticilik ve danışmanlık becerilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ebelik bakımını güçlendirmek ve kanıta dayalı bilgiyi geliştirmek için sağlık bakım uygulamalarının etkinliğini değerlendirir, bireysel ve/veya farklı disiplinler ile bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır ve sonuçlarını uygulama alanına yansıtır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile ebelik hizmetlerinin kalitesini, güncelliğini ve güvenilirliğini arttırmak için bilgi sistemlerini, bilişim teknolojilerini ve diğer yenilikçi teknolojileri kullanır, ulusal/uluslararası literatürü ve bilimsel toplantıları yabancı dilini kullanarak takip eder. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilişsel, sosyal, kültürel ve entelektüel alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirler | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim, farkındalık ve işbirliği becerilerini kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki kuruluşlara/STK’lara aktif katılım, farklı disiplinlerle iletişim ve klinik öğretim konularında ebelik hizmetlerinde liderlik sağlar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki görev, yetki ve sorumluluklarını kültürel özellikler, etik kurallar, kalite yönetimi ve yasaları önceleyerek gerçekleştirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Toplumsal duyarlılığa giriş | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Toplumsal duyarlılık ve önemi | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
3 | Toplumsal gönüllülük ve önemi | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Toplumdaki dezavantajlı gruplar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösteri, Problem Çözme |
5 | Ebelik hizmetleri bağlamında toplumsal duyarlılık ve gönüllülük | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
6 | Ebelikte toplumsal duyarlılık ve gönüllülük faaliyetleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
7 | Toplumsal duyarlılık ve gönüllülük faaliyetlerine örnekler - 1 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay |
8 | Ara Sınavlar | Okuma, araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Toplumsal duyarlılık ve gönüllülük faaliyetlerine örnekler - 2 | Okuma, tekrar etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Gösteri |
10 | Toplumsal duyarlılık ve gönüllülük faaliyetleri hazırlama - 1 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
11 | Toplumsal duyarlılık ve gönüllülük faaliyetleri hazırlama - 2 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Toplumsal duyarlılık ve gönüllülük faaliyetleri hazırlama - 3 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması |
13 | Toplumsal duyarlılık ve gönüllülük faaliyetleri hazırlama - 4 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Toplumsal duyarlılık ve gönüllülük faaliyetleri - 1 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Grup Çalışması, Anlatım |
15 | Toplumsal duyarlılık ve gönüllülük faaliyetleri - 2 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, araştırma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, araştırma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |