EBL402 Klinik ve Sahada Entegre Eğitim

14 AKTS - 3-18 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 12 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBL402
Ad Klinik ve Sahada Entegre Eğitim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-18 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 14 AKTS
Yerel Kredi 12 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. ŞÜKRİYE DENİZ MUTLUAY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciye antenatal, innatal, postnatal dönem, yenidoğan bakımı ve izlemi, aile planlaması ve jinekolojik hastalıklarda gerekli bilgi ve beceriyi kavramsal ve uygulamalı olarak kazandırmaktır. Öğrencinin üç yıl boyunca mezuniyet kriterleri doğrultusunda edindiği bilgi ve becerilerinden eksik ve yetersiz olduğu alanları geliştirmesi ve tamamlamasının sağlanması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Gebelik öncesi danışmanlık, doğum öncesi, doğum ve doğum sonu bakım, riskli gebelikler, doğum sonu riskli durumlar, jinekolojik hastalıklar, yenidoğan bakımı ve izlemi, üreme sağlığı ve danışmalığı.

Dersin Ön Koşulu

EBL302 Doğum Bilgisi IV dersini başarmış olmak.

Kaynaklar

Ders Notu

Notlar

Ebelik ve Kadın Sağlığı - Klinik Uygulama Rehberleri. Yazar(lar): Nell L. Tharpe, Cindy L. Farley, Robin G. Jordan Çeviri Editörü: Doç. Dr. Dilek Bilgiç, Prof. Dr. Şule Gökyıldız Sürücü, Prof. Dr. Nezihe Kızılkaya Beji, Akademisyen Kitabevi, Adana, 2022. Gabbe Obstetri: Normal ve Sorunlu Gebelikler. Steven G. Gabbe, MD (eds.).2019.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mesleğe özgü bilgi ve becerileri klinik ve saha çalışmalarında uygular.
ÖÇ02 Klinik ve sahada antenatal değerlendirme yapar
ÖÇ03 Antenatal dönemde fetal sağlığı değerlendirir.
ÖÇ04 Riskli gebeliklerin klinik ve sahada izlemini yapar.
ÖÇ05 Antenatal dönemde karşılaşılabilecek dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım verir.
ÖÇ06 Normal doğumu izler ve doğumu yaptırır.
ÖÇ07 Postpartum süreci içerisinde kadını değerlendirir.
ÖÇ08 Müdahaleli doğumda ebelik girişimleri uygular.
ÖÇ09 Doğum sonrası riskli durumlarda ebelik girişimlerini yapar.
ÖÇ10 Laktasyon sürecinde anneyi ve yenidoğanı takip eder.
ÖÇ11 Üreme çağındaki kadınlara aile planlaması yöntem ve danışmanlığı yapar.
ÖÇ12 Yenidoğanın değerlendirerek gerekli bakımı verir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Prekonsepsiyonel dönem, gebelik, doğum, doğum sonu, yenidoğan, kadının tüm yaşam dönemlerindeki ve üreme sağlığına ilişkin ihtiyaçları karşılayabilecek ve yaşanabilecek sorunları bütüncül ebelik yaklaşımıyla değerlendirebilecek bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. 5
PÖÇ02 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gebelik öncesi dönemden başlayarak kadının, yenidoğanın ve ailesinin fiziksel psikolojik ve sosyal sağlığının korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesine yönelik bakım gereksinimlerini ebelik bakımının kavram ve kurallarını temel alarak karşılar. 4
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Normal doğumları kendi sorumluluğunda gerçekleştirir 5
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gebelik, doğum ve doğum sonu süreçlerde riskli durumları saptar ve bu süreçleri problem çözme, eleştirel düşünme, kritik/ bağımsız karar verme becerilerini kullanarak yönetir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kadın sağlığı, yeni doğan ve ebelik bakımı ile ilgili sağlık bakım sonuçlarını değerlendirmek, iyileştirmek, analiz etmek ve yorumlamak için bilimsel araştırma faaliyetleri yürütür ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplum sağlığını koruyucu bütüncül ve kültüre duyarlı sağlık uygulamalarını gerçekleştirmek için mesleki yetkinliğini, yaratıcılığını, yenilikçi bakış açısını, eğiticilik ve danışmanlık becerilerini kullanır. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ebelik bakımını güçlendirmek ve kanıta dayalı bilgiyi geliştirmek için sağlık bakım uygulamalarının etkinliğini değerlendirir, bireysel ve/veya farklı disiplinler ile bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır ve sonuçlarını uygulama alanına yansıtır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile ebelik hizmetlerinin kalitesini, güncelliğini ve güvenilirliğini arttırmak için bilgi sistemlerini, bilişim teknolojilerini ve diğer yenilikçi teknolojileri kullanır, ulusal/uluslararası literatürü ve bilimsel toplantıları yabancı dilini kullanarak takip eder. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilişsel, sosyal, kültürel ve entelektüel alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirler
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Etkili iletişim, farkındalık ve işbirliği becerilerini kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki kuruluşlara/STK’lara aktif katılım, farklı disiplinlerle iletişim ve klinik öğretim konularında ebelik hizmetlerinde liderlik sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki görev, yetki ve sorumluluklarını kültürel özellikler, etik kurallar, kalite yönetimi ve yasaları önceleyerek gerçekleştirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Üreme Sisteminin Anatomisi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim
2 Üreme Sisteminin Fizyolojisi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Gebeliğin Fizyolojisi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
4 Gebelikte Annenin Fizyolojisi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Doğum Öncesi Bakım Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
7 Riskli Gebelikler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Tartışma
8 Ara Sınav Okuma, tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Vaka değerlendirme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
10 Doğum Eyleminde Riskli Durumlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
11 Yenidoğan Fizyolojisi ve Bakımı, Özel Bakım Gerektiren Yenidoğan Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Vaka değerlendirme_ Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
13 Vaka değerlendirme- Okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
14 Doğum Sonu Dönemde Riskli Durumlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Postpartum kanama Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 21 294
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 358
Toplam İş Yükü / 25 (s) 14,32
AKTS 14 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 03:02