Genel Bilgi
Kod | ME724 |
Ad | Matematik Okuryazarlığı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KAMURAN TARIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı matematik okuryazarlığı nedir, temel bileşenleri ve becerileri nelerdir gibi sorulara yanıt aramak ve okuryazarlık becerilerinin nasıl geliştirilebileceğine ilişkin öngörüler oluşturmaktır.
Dersin İçeriği
Matematik okuryazarlığı, temel bileşenleri, matematik okuryazarlığı becerileri, matematik okuryazarlık soruları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Kolektif (2017) Matematik Okuryazarlığı ve PISA, Anı Yayıncılık
Notlar
İlgili dijital kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematik okuryazarlığını açıklar. |
ÖÇ02 | Matematik Okuryazarlığının temel bileşenlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Matematik okuryazarlık becerilerini açıklar. |
ÖÇ04 | PISA matematik okuryazarlık çerçevesini açıklar. |
ÖÇ05 | Matematik okuryazarlık becerilerini geliştirmeye yönelik öğrenme ortamlarını tasarlar. |
ÖÇ06 | Matematik okuryazarlık becerilerini geliştirmeye yönelik tasarladığı planları uygular. |
ÖÇ07 | Matematik okuryazarlık uygulamalarını değerlendirir. |
ÖÇ08 | Matematik okuryazarlık uygulamalarına ilişkin raporunu sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Matematiğin gelişimi ve Problem Çözme 1 | Kaynakların elde edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Matematiğin gelişimi ve Problem Çözme 2 | İlgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Matematik okuryazarlığının tanımı ve önemi | İlgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | PISA: Uluslararası Değerlendirme çerçevesi | PISA resmi web sitesinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Türkiye’nin PISA’daki Performansı | PISA raporlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Matematik Okuryazarlığı Modelleme Sürecinin Analizi | İlgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | ara sınav | sınava yönelik tekrar çalışmaları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
8 | Matematiksel Yeterlikler | Kaynak kitaptan ilgili kısmının okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
9 | PISA matematik soru analizleri | Kaynak kitaptan ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Matematik Okuryazarlığı Modelleme Süreci ve Problem Çözme Öğretimi | Kaynak kitaptan ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Matematik Okuryazarlığı ve Matematiksel Kavramların Öğretimi | Kaynak kitaptan ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Öğretim etkinliği örnekleri 1 | Öğretim etkinliklerinin planlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Öğretim etkinliği örnekleri 2 | Öğretim etkinliklerinin planlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Öğretim etkinliği örnekleri 3 | Öğretim etkinliklerinin planlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Öğretim etkinliği örnekleri 4 | Öğretim etkinliklerinin planlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | final sınavı | sınava hazırlık çalışmaları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | final sınavı | sınava hazırlık çalışmaları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |