ME720 Eğitim Bilimlerinde Karma Yöntem Araştırmaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME720
Ad Eğitim Bilimlerinde Karma Yöntem Araştırmaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KAMURAN TARIM
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bilimsel araştırma yöntemlerinden biri olan karma desenli araştırmanın, felsefi temellerinin neler olduğunu, karma araştırma desenleri, karma araştırmada veri toplama tekniklerini ve analiz yapmayı öğretmek.

Dersin İçeriği

Kurs karma araştırma yöntemlerinin anlaşılabilmesi için araştırmanın felsefi temelleri hakkındabilgi verir, karma yöntem aaştırma desenleri, metedolojisi, teknikleri, veri topama ve analizi konularını içerir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Creswell, J. W. (2011) Karma Yöntem Araştırmaları Tasarım ve Yürütülmesi (Çev. Edt Yüksel Dede ve Selçuk Beşir Demir ) Anı Yayıncılık

Notlar

İlgili dijital Kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Karma yöntem araştırmalarının temelini kavrar
ÖÇ02 Karma yöntem ile diğer araştırma yöntemleri arasındaki bezerlikleri ve farklılıkları açıklar.
ÖÇ03 Karma yöntem araştırmaları hakkında öğrendiklerini araştırma sürecinde kullanır
ÖÇ04 Kendi karma yöntem araştırma sürecini başlatır
ÖÇ05 Kendi karma yöntem araştırmasına uygun veri toplar
ÖÇ06 Kendi araştırmasına uygun karma veriyi analiz eder
ÖÇ07 Karma yöntem araştırması ile yapılmış çalışmayı rapor eder.
ÖÇ08 Hazırladığı raporu sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 2
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Karma Yöntem Araştırmalarının Doğası Creswell ve Clark (2011) bölüm 1 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Karma Yöntem Araştırmalarının Temeli Teddlie ve Tashakkori (2009) bölüm 1 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
3 Karma Yöntem Desenleri Teddlie ve Tashakkori (2009) bölüm 7 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Karma Yöntem Desenlerine Örnekler Getirme Araştırmaları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Karma Yöntem Araştırma Sürecine Giriş Öğrencinin ödevi için hazırlık yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Karma yöntem araştırma sorularının oluşturulması Öğrencinin araştırma sorularını hazırlaması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Karma Yöntem Araştırmaları için örneklem stratejileri Teddlie ve Tashakkori (2009) bölüm 8 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Karma yöntem araştırmalarında veri toplama Teddlie ve Tashakkori (2009) böllüm 10 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Karma yöntem araştırmalarında veri toplama 2 Öğrencinin kendi verilerini toplaması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Karma yöntem araştırmalarında veri toplama 3 Öğrencinin kendi verilerini toplaması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Karma yöntem araştırmalarında veri toplama 4 Kendi karma yöntem verilerini toplama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Karma yöntem araştırmalarında veri analizi Daha önce toplanmış olan verileri analiz etme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Karma yöntem araştırmalarında veri analizi 2 Daha önce toplanmış olan verileri analiz etme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Karma yöntem araştırmalarında veri analizi ve raporlaştırması Daha önce toplanmış olan verileri analiz etme ve raporlaştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 08:18