ME734 Matematik Eğitiminde Güncel Araştırmalar

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME734
Ad Matematik Eğitiminde Güncel Araştırmalar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Eğitim araştırmalarının genel değerlendirmesini yapmak, Matematik eğitiminde bir araştırma projesi planlamak, Planlanan projeyi yürütmek; Tamamlanan nicel veya nitel araştırmanın değerlendirmesini yapmak; Tamamlanan araştırmayı rapora dönüştürmek.

Dersin İçeriği

Bir araştırmanın aşamaları, Literatür taraması, Araştırmanın gerekçesinin, probleminin ve amacının belirlenmesi, veri toplama araçları, nitel ve nicel verilerin analizinde farklı yaklaşımlar, araştırma önerisi hazırlama

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yok.

Kaynaklar

1. Fraenkel, J.& Wallen, N. (????). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill Higher Education.(Seventh Edition).

Notlar

2. Kelly, A. E. 1999; Handbook of Research Design in Mathematics and Science Education,Lawrence Erlbaum Associates, Inc.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematik eğitiminde bir araştırma nasıl planlanır, nasıl yürütülür, nasıl değerlendirilir ve nasıl rapora dönüştürülür konularında bilgi sahibi olabilir 1
ÖÇ02 Nitel ve nicel veri toplama teknikleri hakkında bilgi ve becerilerini geliştirebilir 2
ÖÇ03 Toplamış oldukları verileri analiz edebilir 3
ÖÇ04 Matematik eğitiminde teknolojik gelişmelerden haberdar olur 4.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Matematik öğretmeni yetiştirme 1 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Matematik öğretmeni yetiştirme 2 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Matematik öğretimde öğretim stratejileri 1 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Matematik öğretimde öğretim stratejileri 2 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Matematikte bilimsel bilginin elde edilmesi 1 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Matematikte bilimsel bilginin elde edilmesi 2 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Altarnatif kavramlar ve kavram değişimleri 1 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Altarnatif kavramlar ve kavram değişimleri 2 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Matematik eğitimi programlarının amacı 1 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Matematik eğitimi programlarının amacı 2 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Matematik eğitiminde teknoloji kullanımı 1 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Matematik eğitiminde teknoloji kullanımı 2 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Okul dışı matematik eğitimi 1 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Okul dışı matematik eğitimi 2 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 10:04